køb af kap/gerringssav

Hej. Jeg er på udkig efter en kap/gerrings sav. 

Hvad skal jeg gå efter? de findes jo som alt andet værktøj fra 600 kr - 10000+.
Det skal bruges til renovering af værelser (paneler osv) og mindre hobby projekt i haven.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har en Dewalt DW770 som jeg er rigtig glad for. Den er hurtig at indstille og så man den monteres på et skærebord man kan købe til, som kan være ret praktisk. Jeg har ofte set den på tilbud i Bauhaus og andre steder så kig dig lidt omkring så kan du nok få den til en god pris

Har selv købt en Bosch kapgeringssav GCM 8 SJL for ca 3 år siden,

Men hvis jeg skulle købe en ny ville jeg nok købe en Bosch Kombinationssav GTM12JL - set til omkring 4400kr

Da du her også får en bordsav hvis du skal skære en hel plade.


Den der har mindst værktøj når vi dør; har tabt

Om du er tilfreds med en hånd-sav, så køb en Nobex Champion 180. Den er af god kvalitet og stor nok til at klare det meste. Andre typer kan blive for små. Jeg købte min for ca. 5 år siden og brugt til 200 kr. via den blå avis. Jeg anser mit behov for at være ret lille årligt, og så er håndkraft OK og ligetil.

jag har i tidens løb haft en del forskellige kap/geringsave

min første var en skærekasse og en håndsav - det kan ikke anbefales

mine 2 næste var silvan/haraldskrald no brand - de kan heller ikke anbefales, men trods alt noget bedre end en skærekasse.

den næste var en bosch pcm8, og det har vist sig at være en super god maskine som til mit semmi pro behov. den har jeg tit set til ca 2500 kr inkl ben. - jeg har bygget hus med den, skur, garage og plankeværker og den er nu 15 år gammel.

den nuværende pcm8 har så vidt jeg kan se været igennem en sparekniv og har lidt mere plastik...

i sommers købte jeg en bosch gcm 12gcl. efter sigende den bedste kap/gerringsav man kan få. den skære nogle utrolig rene snit som ligner noget som er høvlet. sav kvalitet kan man ikke klage over og mekanisk er den en drøm. men jeg syntes den er noget tung at slæbe rundt på - jeg foretrækker at save ude i det fri så savsmuld ikke sviner. og det kræver naturligvis at dyret skal ud/ind hver gang den skal bruges. her er pcm8 den bedste.

af samme grund ville jeg også over eje om en kombi maskine er et godt valg - hellere en god håndrundsav og en førringsskive.

jeg ville derfor anbefale den mindre gcm8 eller 10 (uden at have prøvet dem) og samtidig kan jeg anbefale at få et ordentlig sæt ben til din sav, så man har en god arbejdsplads.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis