Tømning af vandhane streng så den er frostsikker


Jeg har følgende installation og i forbindelse med jeg gerne vil være sikker på at den er frost sikker vinteren over har jeg lukket for den ventil der sidder nede i jorden. Strengen fra ventilen og op til vandhanen skulle så gerne være tømt nu da der sidder et lille side afløb på ventilen der sørger for dette. Den er drejet med uret til jeg ikke kunne komme længere og nu kommer der ikke noget vand ud af vandhanen længere. Hvorfor sidder der en lille hane forinden vandhanen? 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det ser underligt ud med den balofix før hanen, synes ikke rigtig det giver mening, men måske det bare er i mangel af en "blank" muffe.

Du kan blæse røret tom med trykluft, hvis du vil være helt sikker, men det burde ikke være nødvendint.


Vi prøver igen, i morgen --

Jeg ville lukke nede i jorden, men åbne både hanen og ballofixen der sidder foran hanen.

Hvis der er vand i den som fryser udvider det sig lidt, men så skuber det formentlig til noget andet vand som ikke er frosset endnu og som så kan løbe ud så længe hanen er åben.

Har du lukket den opstår der derimod et overtryk også er det du risikere en frostsprængning


Ask
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis