Hjælp til vaskemaskine afløb

Hej med jer,


Jeg har været ude og købe mig en ny vaskemaskine, men da de skulle installere den fik jeg at vide at der mangler en afløbsstuds, hvorefter de gik igen med uforrettet sag, så jeg er nu henvist til at gøre det selv.


Jeg vedlægger lige et billede af hvordan det ser ud under vasken. Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvilken slags studs jeg skal bruge, og hvor den skal monteres.


Alt hjælp vil være ganske værdsat :-)

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

I dit tilfælde ville jeg alliere mig med en VVS'er, så du kan få lavet et korrekt afløb fra vaskemaskinen. Den tilslutning, der er på billedet, er til en opvaskemaskine.


fase

Den viste tilslutning er beregnet til opvaskemaskine, men prøv da bare at tilslutte din vaskemaskine. Du skal så bevæge dig til din nærmeste tømmerhandel og købe en tilslutning, som passer til slangen på vaskemaskinen. For at gevindet kommer til at passe, tager du den prop, som sidder på tilslutningen nu, med, så du får en tilslutning, hvor gevindet passer.


fase

Så er jeg med. Tak skal du ha'


Bare af interesse - hvad forskel i praksis gør det om en tilslutning er beregnet til opvaskemaskine kontra vaskemaskine?

Tilslutningen af afløbet til vaskemaskine er normalt beregnet til at stikke ned i et 32 mm rør uden at blive spændt fast, hvor i mod udløbet til en opvaskemaskine er beregnet til at blive spændt fast med et spændebånd af en slags for, at der ikke skal løbe vand ud i skabet under vasken. Så du finder en tilslutning, hvor din afløbsslange passer, og kan spændes fast, og hvor gevindet passer.


fase
Annonce

Jeg har selv haft en vaskemaskine tilsluttet sådan det, jeg købte blot et spændbånd og en tud til vandlåsen også spændte jeg maskine slangen fast på tuden. Virker fint og syntes det er smartere end at få hele skabet fyldt med vand hvis noget stopper til 


Ask

Så er der bare et sidste spørgsmål - der er som det kan ses to gevind hvor et afløb kan monteres. Ville det være bedst at benytte det øverste - som er mindre i diameter - eller det nederste, med en større diameter. Vaskemaskinens instruktionsbog foreskriver at afløbet skal monteres "så højt som muligt".


Udover det, så er jeg med - takker mange gange

Og lige en anden - er det her at betragte "ulovligt" - som i, forsikringen dækker i tilfælde af vandskade?

Afløbet fra vaskemaskinen monterer du i tilslutningen med den største dimension, dvs. det nederste. Husk pakning og check for tæthed.

Det er begrænset hvor meget en vaskemaskine kan pumpe ud, så der sker ikke det store. Og som sagt, det er en helt almindelig tilslutningsmåde, så forsikringen kan ikke brokke sig.

Værre er skader på indløbet, men hvis din maskine har aquastop kan de heller ikke brokke sig.



 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis