Begrænsninger til pgo hot

  1. Har denne pgo hot, har begrænsninger på variatoren og i luftfilteret men aligevel kører den ca 50 km/t , er der nogle som har lidt erfaring i dette
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Benzen skrev den 13-11-2017 11:18:19

  1. Har denne pgo hot, har begrænsninger på variatoren og i luftfilteret men aligevel kører den ca 50 km/t , er der nogle som har lidt erfaring i dette

 Hvordan måler du farten, med speedometeret eller en extern GPS ???


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Benzen skrev den 14-11-2017 09:24:01

Det er efter speedometeret, men kan mærke at scooteren kører mere end det er tilladt 

 På den sidste PGO knallert, jeg reparerede, viste speedometeret 45 når den reelle fart var 30 efter min håndholdte GPS.  Grænsen for hvornår politiet regner en knallert ulovligt er når farten overstiger 43 km/t ned af en bakke eller på deres rullefelt.

Men køre den for hurtigt kan det skyldes uoriginal variator, uorginal begrænserskive i variatoren, overdrevent stort bagdæk, uorginal gearing i bagtøjet, uorginal omdrejningsbegrænser eller uorginal cylinder/stempel. Tror ikke jeg har glemt noget menn .................. Begynd der hvor du kan se skruer/bolte og møtrikker er forknoklet, da det betyder der har været en knap så kyndig reparatør i gang. 

God jagt.    


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Tak for dine gode råd, men kender scooteren, har selv bygget den. Har bare ikke prøvet før at scooteren kører for stærkt selv om alt er lovligt på den. Har tænkt på at få fat i en begrænsnings ring til variatoren på 2 mm 

 Helt korrekt som Leif skriver - motoren er vist samme type, der sidder på en t-rex. 

Eneste forskel her, var netop begrænsning i vario, måske gearing, men mener de begge er med 13" hjul, et lille rør i udstødning ( som regel med en svejseklat ved indgang), der begrænser gn. strømning. Jeg mener ikke pgo ( de Gl.) har begrænser i cpi'en, men kan ta' fejl. For højt rpm, kan også begrænses, med en mindre dyse, så motoren 4-takter, men det siger nogen udvikler for høj varme, så....  

Vh. Carsten


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis