LED bånd på batteri?

Hej

Jeg er ved at lave et lille barprojekt hvor jeg har brug for at lave noget inddirekte belysning i et skab. Jeg har tænkt at det skulle være en form for LED bånd med tilhørende batteri. Men jeg kan simpelthen ikke finde det nogen steder. Jeg kan finde 12V led bånd, men hvordan og hvilke batterier kan man bruge hertil?

Det skal som sagt bruges i et barskab, så jeg kan godt leve med at at der evt. skal skiftes batterier engang imellem.

Der er tale om cirka 2m led bånd.

Er der nogen der har nogle erfaringer med dette?

Evt. gerne med nogle link til de ting det kræver?

På forhånd tak

Martin

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du kan finde en masse på eBay hvor driveren kører på 12v.

Det tror jeg faktisk også at dem man kan købe i onkel Harald gør..


Elektronikteknikeren

De skriver på siden at de har som service at montere ledning efter behov, så de kan nok også hjælpe dig med en batteri løsning. 

Prøv at kontakte dem og fortæl den om dit projekt. Det tror jeg er løsningen hvis du ikke selv er elektronik mand.


Elektronikteknikeren

Find et LED-bånd der kører 12V og tilslut en akkumulator på 12V. Det har jeg tidligere lavet på nogle fancy runde bar-borde til en fest. Her brugte vi både 1,2Ah og 7Ah 12V akkumulatorer. Det fungerede fint. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis