Utæt tagpap og pris på renovation

Hej alle LDS'ere


Vi har i forbindelse med en renovation af huset opdaget en utæthed i forbindelse med et tagpap på en altan på gavlen af huset (stuen ligger lige under). Ovenpå taget er der lagt terrasse bygget af terrassebrædder (med en konstruktion der let skilles i 2 sektioner og flyttes). Det er uvist om utætheden er på selve taget (tagpap alder ca 35 år) eller om vand på en eller anden måde kan komme igennem skunk konstruktionen i siden af taget. 

Jeg har forespurgt det byggefirma som renoverer huset om en pris på reparation. Deres bud for at lappe hullet (altså ikke fuld renovation af taget) er 14.000. Taler vi en fuld renovation af tagpap vil det blive dyrere. Taget er ca 10 m2.  

Umiddelbart synes jeg prisen lyder høj for en lappe løsning men da jeg ikke har nogen erfaring med paptag er jeg meget i tvivl om hvad en rimelig pris er?


Hvad er m2 prisen for tagpap ca ?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Man køber nemt en rulle tagpap på 1 x 5 m for 4-500 kr. Altså under 100 kr / m2 Men i sådan en sag kan man ikke bruge materiale prisen til ret meget. Det er jo umulig på forhånd at sige hvor hullet er, så firmaet skal jo dække sig godt ind. . 

Det bedste man kan gøre er at fjerne terrasse brædder selv, og så have en aftale med en tagdækker om at give det et forsøg på timeløn.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hvis pappet er 35år så ville jeg mene at man lige så godt kan få lagt det hele om. Jeg kender ikke noget til priserne i dag,men med 10m2 så er man da langt med de 14000. Hvis du selv gør klar med at fjerne brætterne.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Det lyder umiddelbart dyrt. Vi har et lignende tag, hvor vi fik taget det gamle pap af, fik sat nye inddækninger og brændt to lag pap på. 14m2. Det gav vi 8600 inkl moms for for 2 år siden. Der var dog heller ikke gulvbrædder på dengang. 


Morten

Den terasse der ligger ovenpå kan jeg flytte på ca 30 minutter. Dette er han informeret om, og jeg gør gerne denne del selv. Den melding jeg har fået er at når de brænder nyt pap på så er de nød til at fjerne alt brændbart indenfor en vis afstand i tilfælde af brænd. Det lyder dog i mine ører lidt skørt da der så er ret mange paptage der aldrig ville kunne repareres (alle mine støder op til træbeklædte facader). 

Det jeg har fået at vide er at det vil tage ca 2½ dag for tømrer og tagmand at ordne problemet. men når vi taler en lappe løsning (altså hvor de ikke brænder nyt pap på hele taget) lyder det igen for mig ret dyrt. Også selvom tømrer skal pille nogle brædder af for at komme ud i skunken og kigge. 

Måske jeg skal få et andet bud... nogen der kender et godt tagfirma i fredericia området ?

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis