Gulvvarme termostater eller manuelt indstillet

Hej alle LDS'ere


Vi er i gang med en større renovation af huset, herunder bliver der lavet vandbåren gulvvarme i nyt betongulv. Der skal klinker i to entreer og træ ("klik") på resten. 

Jeg har gået og set på det anlæg der er installeret (som dog ikke er bygget helt færdigt endnu). Det er så vidt jeg kan huske en gemina termix varmeveksler (indirekte) (ligner denne men er usikker på eksakt model) koblet til en shunt og fordelerrør af mærket roth. 

I forbindelse med tilbud var jeg ikke opmærksom på om gulvvarme anlæg kan bygges uden rumtermostat styring. Derfor tænker jeg billigste løsning er valgt og at der således sandsynligvis skal indreguleres manuelt. 

Mit spørgsmål er om jeg skal investere i termostatsyring til de 5 kredse der lavet (der er 7 kredse til rådighed på fordelerrør pga mulig senere udbygning af systemet) eller om det er let nok at styre temperaturen uden. 


1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg kan ikke tro andet end at du får den komplette styring med til din gulvvarme - manuel regulering af gulvvarme er ikke energiøkonomisk, og giver mindre komfort. Det skulle ikke undre mig at det endda er et lovkrav.

Sætter du f.eks. en ny fjernvarmeunit op, elles skifter du gasfyr, så skal der være energistyring monteret, således at fremløbstemperatur tilpasses udendørstemperatur, og der skal være natsænkning.


Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis