Luft til luft pumpe til garage ?

Hej...

Jeg har en nyere garage på 60 km. Den er rimelig isoleret med 200-300 mm isolering i vægge / loft / gulv.

Den er dog lidt for kold i vintermånederne. Og ville gerne have en konstant varme på f.eks. 18 grader i vinterhalvåret.

Ville en luft til luft-pumpe være en ide her ? (Der er ikke andre varmekilder installeret i garagen)

Har læst mig til at jeg skal gå efter en model med en Scop værdi på min. 4,5 

Kan I anbefale en prisbillig / driftsikker model hvis I mener at den kan dække mit behov ?

På forhånd tak 



Med venlig hilsen

Thomas

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg ved,at Jem og Fix sælger varmepumper,de er billige,og ikke så ringe.


bh

til dit brug, så tror jeg at du skal søge efter en varmepumpe der kan holde en rumtemperatur på omkring 8 grader i de perioder du måske ikke bruger rummet så meget, vælger du blandt de billigste modeller, kan du risikere at den ikke kan finde ud af at komme under 18- 19 grader, selvom den kan indstilles til det på displayet.


 

Når den er så godt isoleret og han gerne vil have 18-grader om vinteren så har han vel ikke meget brug for en med vedligeholdelsesfunktion. De færrste af dem kan alligevel gå op/ned automatisk, så han kommer til at have den på 18 grader i de kolde måneder - og resten af året vil den dels ikke være så dyr at have kørende og dels bare kunne slukkes pga. den gode isolering...

Vedligeholdelsesvarme er noget der giver mening i sommerhuse mv. der står tomme meget længe, men hvor man vil holde fugten væk. Til en garage kan jeg simpelthen ikke se hvad det skal gøre godt for.


Ask
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis