Ny støvsuger, men hvilken??

Hej med jer.


Min støvsuger (husholdnings model) er død.... Og må erstattes af en ny, men hvilken?

Gulvene er primært træ og klinker, og der er et par etager den skal klare.... Hvilken støvsuger kan anbefales? Med eller uden pose? Mærkevare eller ?? Erfaringer og anbefalinger modtages gerne.

Gode her og nu tilbud er også velkomne...


Mvh Njord


MVH Njord
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Vi købte for ca. 6 år siden en Electrolux Green et-eller-andet og har den stadig. Vi er rigtig glade for det lave støjniveau og de billige støvsugerposer (standardiseret størrelse, S-bag). Det medfølgende 3-i-1 mundstykke er lidt noget skrammel. Vi har i år købt en ny Electrolux Green som primær støvsuger og bruger den gamle på 1. sal.

Vi købte sidste år en Electrolux Ultraone. Den har et meget kraftigt sug og er ekstrem støjsvag. Tre i en mundstykket er ikke særligt godt, det er lidt klodset. Jeg har gemt vores gamle Miele, som jeg bruger til at støvsuge bilerne med.

Miele laver også rigtig gode støvsugere, men så skal man over de 2000 kr. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Vil gerne holde både indkøbspris og drift omkostningerne nede... så både pose og indkøbs økonomi tæller, men mest af alt skal den naturligvis have et kraftigt sug.


MVH Njord

Efter gennemlæsning af diverse testrapporter i begyndelsen af i år faldt vores valg på en Siemens Q5.0 (VSQ5X1230). Bedste i test med mindre man vil op i 2...3000 kr.

Meget lydsvag og ualmindelig godt sug. Den er med pose og koster omkring 130 Euro (= en tusse) i Tyskland. Mundstykke er fint til både tæpper og parket, og den vejer ikke ret meget. Alt i alt god kvalitet, vi er 100% tilfredse.


Hvis du googler "bedste støvsuger", dukker der flere artikler op. Eksempelvis denne:
https://bomagasinet.dk/stoevsuger-t...oevsugere/

Vi har selv en ny Electrolux UltraSilencer støvsuger, og som AKjeldsen og Wezio skriver, er den velfungerende men 3-i-1 mundstykket er ikke specielt godt. I det hele taget er små kombimundstykker noget skrammel, så der er separate møbel- og fugemundstykker at foretrække. Noget andet jeg også oplever, er at vores Electrolux-støvsuger har et umådeligt godt sug på hårdt gulv - men den kan hverken støvsuge måtter eller gulvtæpper uden at suge sig helt fast. Så kan man selvfølgelig nedjustere sugestyrken, men så får man ikke alle nullermændene med op

Hvorom alting er, så ville jeg personligt sætte mine penge på Miele. En støvsuger er jo ikke noget man køber så tit, men den skal til gengæld bruges ofte og dermed må den gerne være en smule medgørlig.

Jeg kunne i øvrigt lige læse mig til at der er ny EU-lovgivning på vej om støvsugere... så mon ikke prisen på de nye modeller får et hak opad - og de "gamle" modeller sælges billigt for tiden?!


Mvh nybyggeren
Annonce
Fjernet af moderator
(Årsag: Ren reklame )

Jeg tvivler på at njord har levet næsten et år uden støvsuger...


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis