"fræse" i skumgummi.

Er der nogen der har en god ide, til at bearbejde skumgummi?
Jeg skal lave nogle hynder som skal opbygges af skumgummi, der skal "modelleres" i bløde former.
Min første tanke var noget med en slibeskive (skrubbe skive) på vinkelsliberen, efter jeg har groft skåret det til med en hobby kniv. Men vil det virke?
Glæder mig til at høre nogle gode ideer fra jer


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Gøre det vådt og fryse det inden bearbejdning?

Eller også modellere du det med en stor skarp køkken eller rockwool kniv.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

En skarp laksekniv.




Men kan jeg få en glat overflade, ved hjælp af diverse knive, eller el-varme tråde? jeg tvivler stærkt på det  
Det må være ligesom hvis jeg snitter i et stykke træ (uden sammenligning i øvrigt), så vil der være grænser for hvor fint det kan snittes, inden sandpapiret skal i brug   
Jenshøj's ide med at gøre det vådt og fryse det, kunne måske godt være en muglighed, det kunne være sjovt at prøve, i hvert fald   

Min tanke med skubbeskiven var lidt, at den snurrer så tilpas hurtigt at den ikke vil tage så hårdt fat (hvis jeg ellers kan styre den)... og dermed håbede jeg på at kunne bruge den som sliber, efter jeg har groft tilskåret skumgummien med diverse knive.

Den skumgummi jeg ville bruge er sådan noget "tungt" noget, der ligner nogle granulat-rester(i flere farver) der er blevet limet sammen igen... og det er ikke så "luftigt" som almindeligt skumgummi, men stadig blødt.  
    


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Annonce

Jeg ville også satse på en "hot Wire"


Elektronikteknikeren

Man laver sådant noget på CNC ved flere "skumprofessionelle" - men det er med skærende værktøjer, der ikke passer I en håndbetjent ting..

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
DLG skrev den 08-11-2017 22:59:17

Der er en her som bruger din oprindelige ide.

https://www.youtube.com/watch?v=U_TGWJTt5Uc

 Det giver mig blod på tanden til at give det et forsøg...
Tak for alle de gode kommentarer   


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Hej Henrik

Min svigerfar er møbelpolstrer og jeg har set at tricket med at få en pæn glat overflade er, at slutte

det  forarbejdede hårde bundskum af med en ca 10 mm tyk skum i en blød kvalitet . Dette udjævner uregelmæssigheder og

overpolstringen ser derefter fin ud.Du skal bare skære bunden så pænt du kan, så skal det nok blive flot.

Polstrerne bruger noget der minder meget om en elektrisk stiksav med påmonteret tandløs skarp kniv.

Mit bud kunne være en bajonetsav med en skarpslsbet kniv på, den vil du kunne styre forholdsvis præcist.

god fornøjelse.

Hilsen Johnny


Johnny cnc
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis