Nyt garagegulv med hjulspor, huller og metalpigge

Hej i gruppen

Jeg har for ½ år siden overtaget et nybygget hus. I forbindelse med overtagelse, laver vi en indsigelse mod finish'en på garage-gulvet, idet der er tydelige hjulspor og nogle huller på ½cm dybde.


Byggefirmaet afviste blankt dette med at "vi jo havde valgt et betongulv, og så må man forvente det".

Efter devicen "nå ja - det er jo bare et garagegulv" slog jeg det hen.


Nu ville jeg så begynde at lave værkstedsdelen i stand i garagen, og starter med at rydde flyttekasser, skrammel, biler mm. ud og gøre rent. Da jeg så ser på garagegulvet, tænker jeg at det faktisk er værre end jeg lige huskede. Jeg fandt også lige en del metalpigge der stak op af gulvet.


Jeg har en overvejelse om at få malet det med epoxy. De huller jeg ser, ligner at jeg skal have den dyre behandling med selv-nivellerende spartel, 2 x primer mm.,og ikke bare kan få det "rullet" på med 1 x primer.

Det kan også være at jeg er for krakilsk, og at det faktisk er sådan jeg kan forvente at mit nye graragegulv ser ud ved overtagelsen.

Og det er er faktisk det mit spørgsmål går på:

Spørgsmål:

  • Med udgangspunkt i billederne, er dette så ok eller bør jeg sætte en klage igang?
  • Hvilke udbedringsmuligheder kan der være, hvis jeg nu påtænker at skulle have epoxy på, og ikke gider kigge på hjulspor?


Det skal siges at jeg også laves indsigelser mod vores tagkonstruktion som de afviste. Den har jeg senere haft en byggesagkyndig til at kigge på, hvorefter de måtte æde den. Det er dog ikke helt billigt hver gang jeg skal ud og hyre byggesagkyndig til disse ting...


Jeg vedhæfter en stak billeder af garagegulvet. Lighteren er med på billederne for størrelsesforhold.


På forhånd tak


/LCH







Med venlig hilsen
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Uddskyld jeg spørger - men hvorfor h. godkendte I det l...rt??

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Hej Natur

Det gjorde vi også kun lidt modvilligt..... 

Desværre havde vi købt os til hjælp ved en byggesagkyndig der, i bagklogskabens lys, ikke var pengene værd overhovedet. Han sagde til os at det var helt normalt (det sagde han også med taget som nu er udbedret)....


/LCH


Med venlig hilsen
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Hvis du hælder epoxy på det gulv så er det sten sikkert at du vil få problemer.

Muligvis kan det reppes, men jeg tvivler på at det bliver holdbart.

Det bedste ville nok være at banke det gamle op og støbe forfra, men det er noget af en pille at sluge.

Men du skal gøre op med dig selv om du vil leve med det.


Henrik

Hej Henrik

Er det virkelig så skidt?

Det lyder lidt voldsomt at skulle banke det hele op og støbe påny. Hvis jeg tager den modsatte kasket på, så er det jo bare et garagegulv...


Hvilke problemer er det du kan forudsige hvis jeg hælder epoxy på gulvet?

/LCH


Med venlig hilsen
Bugs00 skrev den 05-11-2017 22:28:40

Hej Henrik

Er det virkelig så skidt?

Det lyder lidt voldsomt at skulle banke det hele op og støbe påny. Hvis jeg tager den modsatte kasket på, så er det jo bare et garagegulv...


Hvilke problemer er det du kan forudsige hvis jeg hælder epoxy på gulvet?

/LCH

"Problemet" med en epoxy behandling er jo at den ikke gør gulvet stærkere, ej heller skjuler den ikke fejl særligt godt (medmindre du vælger noget med flakes, eller andet mønsterbrydende egenskab)

Min erfaring med epoxy er at plet reparationer er det første sted den færdige behandling slipper efterfølgende.

Epoxy har helt klart sine fordele, men der er en længere liste (i mine øjne) som skal være rigtige før man går i gang med sådan en behandling.

Det er en større omgang at banke det op, helt enig. Af samme grund skal du også gøre op med dig selv hvad du er villig til at acceptere. Jeg tror sagtens at du kan plet reppe de små fejl der nu er, men du skal ikke være overrasket hvis det slipper inden for et par år.


Henrik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Gulvet er da ikke pænt, men så slemt er det vel heller ikke.

"stålstængerne" der stikker op ligner bindetråd fra armeringen..

Spartling af hullerne og en gang betonslibning, mon ikke det kan gøre det.

Du kunne jo også vælge at ligge klinker på som det er...


Vi prøver igen, i morgen --

Gulvet skal ikke se sådan ud efter et halvt år. De tråde, der stikker op, ligner bindetråd fra armeringen. Der skal heller ikke være hjulspor i betonen. Det er da en ommer.


fase

Det var ikke for at lyde sur - men jeg bliver ked af at se sådan noget.. I har forhåbentlig fået noteret, at det var modvilligt? (= under pres)
Hvad mon Orla Nautrup vil råde til?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Nej det er bestemt ikke i orden med sådan et gulv.

Har i kun accepteret modvilligt, og mundligt, burde sagen kunne tages op igen.

Mit svar længere oppe var ud fra den betragtning, at i selv "hang på den"


Vi prøver igen, i morgen --

Hej je_ns og natur

Tak for jeres svar. Jeg tager fat i byggefirmaet og tager sagen op igen. 

Vi har ikke noget på skrift om at vi har godkendt det. Og mundtligt har vi egentlig heller ikke godkendt det. Problemstillingen fik bare lov at stå uberørt, da vores byggesagkyndige var ganske passiv hver gang byggefirmaet afviste vores punkter.


Er der nogen af jer der kan gennemskue en løsning. Tænker at der ikke er nogen der er interesseret i at banke gulvet op (specielt ikke fordi der er gulvvarme nedenunder).

  • Kan det løses med ordentlig spartling og efterfølgende epoxy?
  • Kan klinker gøre tricket (så har jeg blot et problem med niveauforskel til indkørsel)?
  • Andre løsninger?


Mvh

/LCH


Med venlig hilsen
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også