Topbetjent Vaskemaskine under Køkkenvask

Hej alle,


Jeg har nu en topbetjent vaskemaskine tilsluttet vandhane i køkkenvasken med en montering, som jeg klikker af og på.


Under min køkkenvask har jeg mulighed for at koble direkte på hhv. vand og spildevandsrør, dvs. der er en kobling på hvert rør. På vandrøret er der et separat håndtag til den mulige tilkobling. Hvad skal jeg være særlig opmærksom på, før jeg bare klikker slangerne på hernede? Kan jeg bare lade håndtaget stå ‘åbent’ mens vaskemaskinen er tilknyttet?


Tak!!!

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen på LDS.

Jeg forstår måske ikke dit spørgsmål. Skal vaskemaskinen flyttes til et sted hvor den er mere fasttilsluttet ?

Under alle omstændigheder er det helt almindelig at opvaske og vaskemaskiner står med vandtryk på hele tiden.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hej Erik,

Tak for svar!!

Vaskemaskinen står nu i køkkenet ved siden af køkkendisken og er monteret ved at de to slanger er tilsluttet vandhanen via en dobbelt vandkobling (https://images.wupti.com/retrievefi...1DAEBF105)

Det er ikke så pænt, da slangerne så trækkes hen over køkken disken og i øvrigt kan vandhanen ikke bruges til andet mens vaskemaskinen kører.

Jeg har mulighed for at koble slangerne på UNDER køkkenvasken. Der er tilkobling til både vand og spildevand, som vist tidligere er brugt til en opvaskemaskine. Det vil jeg gerne da jeg så kan lade monteringen sidde permanent og kan trække slangerne til vaskemaskinen under køkkendisken, så de er gemt. Vaskemaskinen bliver stående hvor den er.

Jeg ville høre, om der er noget jeg skal være opmærksom på når jeg gør dette Giver det mening? 

Ja nu giver det et billede i mit hoved   Jeg havde ikke forstået den med "tilslutning - - - i køkkenvasken"

Der er ikke noget særligt du skal være opmærksom på. Du skriver at der under vasken er et håndtag, som jeg går ud fra er en vandhane. Det betyder at du selv må tilslutte det. Husk at afløbet tilsluttes på en studs der bør ligge højere end vandstanden i vaskemaskine. Ellers kan der opstå en hævert virkning så vandet løber ud af maskine af sig selv. Men højden plejer ikke at være et problem.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Tak Erik!

Hvad med en waterblocker? Skal jeg bruge sådan en, når der er vandhane?

Cfj skrev den 05-11-2017 09:13:24

Tak Erik!

Hvad med en waterblocker? Skal jeg bruge sådan en, når der er vandhane?

 Ja jeg ville nok investere i en tilgangsslange med en form for vandstopsystem, så du er beskyttet mod overløb. Det kan blive en beskostelig affære, hvis du laver vandskader i boligen


Mvh nybyggeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis