Gasbrænder

Hej 

Jeg har købt sådan en gasbrænder og en dåse gas, som de anbefaler i butikken. Det er min første og jeg kan ikke se hvordan man samler gas dåsen og grebet.  Er der en som har en magen til? 

https://www.harald-nyborg.dk/p5070/...laeselampe

I instruktions bogen om grebet står der at man skal bruge en bestemt type gasdåser med et bestemt nummer. Det nummer kan jeg ikke finde på dåsen.

På dåsen står der noget om at man ikke må skære gevind i den 2 gange, men jeg tror ikke grebet kommer til at skære gevind. Der er en sort gummipakning på spidsen af den del som skal ind i dåsen. 

Hele dåsen er også lavet at metal, uden huller, ventiler, bare metal, med en lille fordybning på toppen, hvor der er tegnet en hængelås.

Når jeg måler på det, ser det også ud til at den del som skal ind i dåsen, kommer længere ind end bare til overfladen af dåsen. Skal man stoppe når man kan mærke modstand, eller bare tvinge den ned til der ikke er mere gevid?

Hvordan skal jeg samle det?

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har en magen til....

Prøv at kikke brugsanvisningen, i dit eget link..

Du løsner selve brænderhovedet, putter gasbeholderen op i metalhylstret, montere den Y formede metal stopper i bunden af hylstret, så skruer du brænderhåndtaget på...



Vi prøver igen, i morgen --

du skal sætte gasdåsen op i den blå holder der er på dit billede, og montere låsebeslaget under gasdåsen.

derefter kan du så skrue brænderen i toppen af den blå holder.


Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.

nå jens var lige en tand hurtigere end jeg  



Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.

Som vist i brugsanvisningen, skruer du den blå "beholder" af og putter dåsen med gas ind og sikrer den med bundbeslaget. Derefter skruer du den blå "beholder" fast på håndtaget indtil gevindet er skruet helt fast, altså ikke mere gevind.


fase

Mange tak :-)  

4 ens svar - så kan det ikke være andersledes. Jeg prøver det i morgen.

Men et sidste spørgesmål - hvad er det som prikker hul i dåsen? 

Der er jo gummipakning forrest. Er det den lille tap som er i centrum af gummipakningen?

Det er min første "gas ting" som er større en end lighter, så jeg er lidt usikker :-)

Annonce

Ja der sidder en spids, der trykker hul i gasbeholderen.

Det er derfor man ikke kan skille den ad før beholdern er tom, for eller vil den resterende gas i dåsen løbe ud.


Vi prøver igen, i morgen --

Mange tak :-)

Den virker bare lidt løs, den spids.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis