Udskiftning af gamle danfoss termostater

Hej!

Har nogle af jer erfaring med at skifte en af de gamle Danfoss termostater (se vedhæftede billeder)?


Skal man lukke vandet for at afmonter dem?

Jeg vil gerne erstatte dem med Danfoss Living termostater


Catalin
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg kender ikke selve ventilen, men de må være meget gamle. Det ligner ventilerne som blev brugt først i tresserne - altså over 50 år gamle, så det må siges at være ganske flot.

Jeg tror ikke at ventilen er kompatibel med Living termostater, så du bliver nødt til også at udskifte ventilhusene. Du skal være opmærksom på om du har et- eller tokreds anlæg. Jeg vil anbefale ventiler med forudindstilling. Ved udskiftning af ventilhuse skal du have tappet vandet af dit anlæg.



Søren O

Hej!

Tusind tak for jeres svar

Jeg vedlægge billeder med ventilen uden termostaten.

Mvh,

Catalin


Catalin

Skift de ventiler en ny ventil der åbner og lukker som den skal koster ca. 150 kr.

Tak for jeres svarer. Jeg kan forestille mig at det er nødvendig at lukke for vandet for at skifte ventiler,ikke?


Mvh, Catalin


Catalin

Du spørger, om du skal lukke for vandet. Centralvarmen er et lukket system, så du skal tappe vandet af systemet, inden du begynder at skifte ventiler. Men allerførst skal du måle, om byggelængden på ventilerne er den samme som de nye ventiler.


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis