At male på allerede malet hessian

Hej alle.


Vi er spritnye husejere og har overtaget et rækkehus med en bonus i form af hessian på væggene. Vi har efterhånden hørt mange historier om hessian og dets forbandelser, så vi ville meget gerne have lidt råd om, hvordan vi skal fortsætte. Det skal lige siges, at vi udover at være spritnye husejere også er absolut begyndere når det kommer til gør-det-selv, men gå-på-modet fejler ikke noget   


Der er som sagt hessian på stort set alle vægge i huset. De fleste steder er det dog malet, men det trænger klart til en ny omgang maling. Vi har læst meget om hessian og er umiddelbart ikke så klar på at hive det af. 

Det virker til at sidde utilgiveligt fast, så vi overvejede om man blot man man ovenpå igen? Eller om man kan sætte glasvæv eller lignende op først og så male efterfølgende?


Og hvis man vælger en af de ovenstående løsninger, hvordan starter vi så ud: skal der vaskes, slibes, grundes og med hvad?


Vi beklager de mange begynder spørgsmål, men håber, at nogle af jer skarpe gør-det-selv-folk kaster et par tip efter os.


Tina
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej og velkommen på fora   

Hvis i er tilfredse med udsenet på hessian, kan i fint male det.

Er det i forvejen malet, kan i bare vaske det let over, og male uden grunder.

Det er vigtigt at købe en god maling, det er min erfaring at det er et dårligt sted at spare, jeg bruger Flügger som har god maling og rådgivning. (men der findes mange andre gode fabrikater af maling)

I Min datter og svigersøn købte et nyt "brugt" hus, sidste år, de valgte at få en maler til at gøre arbejdet, det kostede 21000kr for 150 m2 hus, det kom til at stå helt perfekt. dog var der ikke hessian.

Det koster jo også i materialer, hvis man laver det selv.



Vi prøver igen, i morgen --
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også