trapezplader oven på trætag?

hej.

jeg har bygget et skur med trætag, men problemet er at jeg ikke har haft tid til at gøre noget ved taget, så nu ligger der bare en presenning ind over for at skåne det bare træ.

planen har hele tiden været at der skulle shingles på, men nu tænker jeg på om man kan lægge et trapeztag eller et ståltag oven på brædderne, og skal der noget under trapezpladerne for at holde taget tæt.

Mvh. pelleG

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen på LDS. 

i hvert fald ståltag har den kedelige evne at der kommer meget kondens på undersiden. Hvis det også bliver tilfældet hos dig vil det jo ødelægge træet. Jeg ville da bare få brændt det tagpap på.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

mange tak.

tak for svar, jeg tror også det ender med tagpap, jeg har kigget på noget selvklæbende tagpap for at undgå at skulle til at brænde, er det noget værd?

og hvordan med vejret? skal det bare være tørvejr og er temperaturen lige gyldig?

Så længe undersiden er ubehandlet og skuret er godt udluftet, har du stadig mulighed for at lægge tagpap uden dampbuler, men træet må ikke vare sjask vådt. 

Ellers afdæk med presenninger og vent til foråret. 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Når du nød-afdækker, så knald nogle lister eller lægter på. Det gir luft


 

Jeg har brugt den der adesso selvklæbende tagpap. Syntes den er god. Men der er måske lidt for koldt til den nu.


Morten

mange tak for alle svarene, jeg vakler lidt mellem det selvklæbende eller en nødafdækning med pressening...

hvad det bliver til ved jeg ikke endnu  

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis