zink sålbænke regler? er de lavet rigtigt?

Regler for sålbænke,


Hej jeg har fået en blikker til at lave mine zink zålbænke men er sku ikke særlig tilfreds med resultatet. Han siger de skal sidde 4,5cm fra murværket kan det passe? kan simpelthen ikke finde noget steder det står.

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

jeg syntes nu ikke det ser helt tosset ud, men at de så sandsynligvis bliver skæve og bulede og i mine øjne "patinere grimt" hvis man støder på dem, med et eller andet er jo så en helt anden sag, og netop af den grund ville jeg personligt aldrig selv få zink/stål sålbænke, men derimod vælge en fast f.eks skifer

Det er sikkert et erfarings mål han kommer med hvis de kommer længere ledes vandet ned ad muren i stedet for at dryppe ned derfor den afstand. Kan godt ligges tættere til men det vil med tiden gå udover dine fuger i murværket


Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

De er grimme og du får problemer med den stikkontakt. Bare vent til du har vasket vinduer 20 gange. 


 

uldal skrev den 03-11-2017 08:16:16

De er grimme og du får problemer med den stikkontakt. Bare vent til du har vasket vinduer 20 gange. 

 Jeg ville have valgt en hårdbrændt klinke. Stikkontakten burde flyttes, så den ikke sidder under vinduet. Det burde være en smal sag at korte kablet op, og dermed få stikkontakten flyttet.


fase
Annonce

Nedvidere har håndværkeren skubbet isoleringen så der er flere steder der ikke er isolering ind til indvæggen, han siger der altid plejer at være en kulde bro men det bliver jo fuget så det bliver tæt skal jeg acceptere det?

Jeg er selv tidligere blikkenslager og ville nok ikke køre med så stor afstand til muren. Selvfølgelig er det er spørgsmål om at lede vandet væk fra murværk, og derfor skal det have en vis afstand. Men 4,5 cm lyder voldsomt.
Men lige meget hvilken afstand man vælger, vil det pynte med en endebund. Det giver både stabilitet i sålbænken så man undgår buler, og det ser bare bedre ud når man ser den fra siden.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis