Opel Corsa

Hej

Jeg skal have skiftet toppakning på en Opel Corsa C 1996, skal jeg have afmonteret ind og udstødningsminifolde?

Nogle som har en beskrivelse af tilspændings moment og rækkefølge?

På forhånd tak 


Karsten
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det kan ikke betale sig selv at rode med. Du skal også have planslebet toppen og sandsynligvis slebet ventiler. Det er ikke et plug and play arbejde


 

Det kan du nu sagtens med lidt tålmodighed og fingersnilde, især hvis det er en benzinbil. Lad for guds skyld være med at afmontere nogen manifold hvis det ikke er strengt nødvendigt, det gælder især udstødningsmanifolden da møtrikker kan være f****** svære og få af uden der er noget der knækker hvis du ikke har gas og ilt, tag og pil forrøret fra i stedet. Husk lige og køre tandremmen til så den passer huller i både knast og  krumtap. Er det en Diesel skal du også have pumpen med. Det er ikke nødvendigt at lave ventiler hvis de er tætte eller planslibe toppen hvis ikke topstykket er helt skævt. Er topstykket skævt kan det tit være billigere og købe et andet ved en hugger.

Jeg kender ikke moment eller den af fabrikken foreskrevne rækkefølge på en Opel Corsa med en ukendt motor, men køber du en Hayens reparations manual til Opel Corsa, de plejer vist at koste omkring 3 hund er du godt dækket ind med både det ene og andet. Alternativet er at enten spørge ude i byen eller bruge google.dk til at søge på internettet.

Pøj pøj med atomiseringen og ikke mindst og få styr på stumperne efterfølgende.    


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

hvor meget har den c model kørt? er det en 1,2? Så kig lige ventilløfterne efter, de har det med at blive slidte


 

Hej, det er en 1,4 benzin, tak for info


Karsten
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis