Lampeledning i udendørs installation

Hej

MIn nabo har fået sat en carport op (lavet i stål). Aftalen med firmaet var at de skulle trække kabler til de spots der skal sidde over bilerne, men at man/elektrikeren så efterfølgende skal montere og tilslutte spots. Kablerne er nemlig trukket inde i stål profilerne ifm opsætningen af carporten.  Carportfirmaet har leveret de spots der skal opsættes... 

Jeg lagde mærke til i dag, at der er brugt helt alm lampeledning. Det undrer mig meget at de har trukket dét til udendørs brug. Godt nok er ledningen ikke udsat for sol, da de er trukket i stål profilerne og samlingen vil ske inde i skuret. Men alligevel? Samt at jeg vil mene at man almindeligvis vil trække noget der er mere varmebestandigt til spots. 

Er det mig der er helt gal på den, eller bør de kontakte carportfirmaet om dette?


Hej MIn nabo har fået sat en carport op (lavet i... Vis hele indlægget
30 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Yes ok. Jeg skulle bare lige være sikker... Jeg vender tilbage... 

Må jeg have lov at spørge hvor du har købt sådan et sæt med trafo og spots?

Det virker meget Kina agtigt og er måske ikke engang EU godkendt?

Har bare lige snakket i en anden tråd omkring EL fusk og mine tanker falder lidt over det her, og hvorfor det altid skal være billigt fremfor kvalitet?

Hej igen

Jeg har ingen grund til at mistro kvaliteten af de materiel som der er blevet leveret fra firmaet... 

Jeg har målt spændingen:

Lampe der lyser: før lampe 6V. efter lampe 3V
Lampe der ikke lyser: før lampe 8V.  efter lampe 3V

(De sidder jo i serie) 

Jeg er ikke helt sikker på, hvordan du har målt, men jeg prøver at tolke dine målinger. Lampe der lyser: før lampe 6V. efter lampe 3V. Det kan betyde, at der over lampen er et spændingsfald på 3V. Det er sikkert OK. Lampe der ikke lyser: før lampe 8V.  efter lampe 3V. det kunne tyde på et spændingsfald på 5V. Det er sikkert ikke OK. Det kunne betyde en defekt lampe. Jeg forstår ikke rigtig, hvad du måler i forhold til, når du skriver: Lampe der ikke lyser: før lampe 8V.  efter lampe 3V. Jeg kunne tænke mig, at du målte spændingen over de to ledninger, som hører til en lampe, der lyser OK. Derefter måler du spændingen på samme måde over en lampe, der ikke lyser.


fase

Ok undskyld jeg misforstod hvad du skrev forleden. Nu har jeg målt på ledningerne over lamperne. En lampe der lyser er der 3V. En der ikke lyser er der 5V 

Annonce

Du er vel ikke kommet til at bytte rundt på +/- i de lamper, der ikke virker? Serien skal laves, så + fra den ene lampe går til - på den næste.

Da din strømforsyning er en konstantstrømsgenerator, så kan du teste lamperne enkeltvis, ved kun at forbinde én lampe til forsyningen ad gangen.

Det tyder på at de lamper, hvor der er 5V over er defekte. så skift dem. Om det er en garantisag, kan du selv afgøre.


fase

JOOOOO JENSHØJ det var jeg da!!! Argh.... Tak tak tak! Nu virker de! 

Hvor er det dejligt at I stiller jeres råd, erfaringer og viden tilrådighed herinde! Tak igen til jer alle! 

Jeg har ikke taget i betragtning, at lamperne kunne være forbundet forkert. det er da rigtigt som jenshøj skriver, at den mulighed forligger. Det kunne jo komme an på en prøve.


fase

Det virker i hvert fald nu. Dejligt at I ville give jer tid til at hjælpe mig. Jeg havde i min iver ikke lige været OBS på plus og minus på jævnstrømssiden.... Pinligt... 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis