Manglende kantisolering - varmetab

Hej. Vi er igang med at renovere et 70' hus og har dermed gravet ud til gulvvarme, vi har fået et firma til at støbe og lægge isolering.  De har lagt rionet helt ud til væggen !  der er så blevet lagt varmeslanger, som jeg har lagt med en vvs'er sent om aften,  firmaet kom så dagen efter om morgen og ville støbe , hvor jeg påpegede at der skulle kantisolering i og hvordan de ville gøre det med rionet helt ud til væggen ?  Jeg havde placeret  kassen med kantisolering midt på gulvet , så de ikke var i tvivl. Men men de havde ikke lagt det i alligevel og de sagde at det ikke var nødvendigt !! de havde selv indkøbt det . Der var lavet så mange fejl og mangler af støbning af gulvet, at de var oppe 4 gange for at rette op på det mht. forkert fald på badeværelset og så grelt at der var et fald på 7 cm i brusenichen,  der måler 90x 120 cm . Det er ikke muligt at skære gulvet op igen , da jeg mener at det forringer betongulvet og samtidig er der vandslanger der går tæt på væggen . Nu diskutere vi om prisen, og jeg påpeger at det er direkte ulovligt at der ikke er kantisolering og der bliver et varmetab efterfølgende men hvorden regner man det ca ud mht varmetab på ca 100 m2 ? ?  Undskyld den lange tekst ;) 


Nils
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej.

Har du tegninger over huset?

Krav jf. Bygningsreglementer 2015:

fundament som udført ved opførelses år, etplanshus 

  Metoden overholder ikke linjetabet, der skal herfor anvendes 30 mm kantisolering.


Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS

Hej  jeg kan ikke forstørre det op, det der står men det er vel de lovkrav der er gældende nu ?  Jeg har tegningen på huset.  Men hvordan står jeg nu og med et firma der er ligeglad og siger at det ikke betyder noget med kantisolering men nu  vil gerne skære det op igen , siger de, men jeg har lagt klinker på badeværelset gulvet og sat køkken op . De vil give mig 20% på regningen men det er jeg slet ikke tilfreds med. 



Nils

Jeg vil få en byggesagkyndig ud og få lavet et tilsyn. 1-1500 kr. er godt givet ud.
Håndværkeren skal herefter handle ud fra dette.


Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS

Lyder fornuftigt,  kender du en i Nordjylland evt ?


Nils

Øh vandrette forankringen?  Der er jeg ikke helt med !!  Er godt klar over hvad du mener, men man sætter vel ikke noget fast til gulvet og væggen! Ideen med kantisolering er vel også at den skal forhindre en kuldebro samtidig med at det skal virke som en stødpude, så gulvet ikke presser vægen ud ved kulde og varme ? 


Nils

Hvorfor har du ladet dem støbe, når der ikke er lagt kantisolering??

Er de medlem af byg garanti?


Elektronikteknikeren

De støbte mens jeg var på job, og kunne efterfølgende se at der ikke var lagt kantisolering i, og det bekræftede de så også selvom at der stod en hel kasse med dem, som de selv var kommet med , der var mange andre synlige fejl også som jeg nok brugte mere tid på at de skulle rette op og de siger nu, som jeg skrev i tråden at de gerne vil skære det op igen men det er lidt sent nu 


Nils

Få det hele på skrift af dem eller skriv det selv og lad dem bekræfte det skriftligt. 


Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Skovbrynet skrev den 25-10-2017 10:51:29

Øh vandrette forankringen?  Der er jeg ikke helt med !!  Er godt klar over hvad du mener, men man sætter vel ikke noget fast til gulvet og væggen! Ideen med kantisolering er vel også at den skal forhindre en kuldebro samtidig med at det skal virke som en stødpude, så gulvet ikke presser vægen ud ved kulde og varme ? 

 Nu kender vi jo ikke konstruktionen i detaljer, men dine ydervægge skal modstå vandrette vindbelastninger både tryk og sug. Vægfelterne skal for denne last være understøttet langs dækskiven, derfor placeres der bindere mellem dæk og mur.


 Certificeret Statiker

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis