Buskrydder, hvilket værktøj eller tråd?

Hej LDS'ere.

Jeg har købt mig en Stihl FS240 2,3HK der sidder et Autocut 25-2 hoved på, og nu kommer spørgsmålet så.

Hvad er det bedste skære værktøj? den skal hovedsageligt bruges til ukrudt så som brændenælder og lidt græs op af lygtepæle osv. 

Skal man holde sig til en snøre løsning? og i så fald hvilken type og størrelse tråd? Hvad har I af erfaring?

Mvh
Morten


Mvh

Morten

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har en Stihl buskrydder på arbejdet, jeg bruger Stihls orange tråd, det fungere godt, og jeg synes tråden holder godt, samt den er meget velskærende.


Vi prøver igen, i morgen --

Brændenælder kræver en 4-6 "tands klinge" da stænglen er alt for sej til en tråd. Husk lige ansigtsskærm så du ikke bliver beskidt af metalsplinter hvis du sætter klingen i en sten eller lignende.    


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Kan ikke huske hvad tråden hedder, kan kikke på Mandag når jeg er på arb.

Har ikke testet tråden i brændenælder, kun alm græs..

Har tidligere brugt sådan en Flexiblade 4mm tråd, til Jet fit hoved, den er altædende, brændenælder og andet stift stads, ryger omkuld uden problemer. Men det kræver en kraftig buskrydder.




  


Vi prøver igen, i morgen --

Jeg har en kort overgang brugt flexiblade men syntes at de blev brugt meget hurtigt og nogle gange røg de ud. Måske har jeg gjort noget forkert men jeg var ikke imponeret.

Annonce

Hvis snoren ryger af flexihovedet, er det fordi du har trukken snorene for langt igennem, de må max trækkes 1 cm ud på "bagsiden"

Når det oberholdes, har jeg aldrig mistet en tråd...

Jeg synes nu de originale 4mm flexiblade holder længe, de skulle for øvrigt vist holde længere, hvis de har lagt i vand et døgns tid, med det har jeg ikke testet.



Vi prøver igen, i morgen --

Jeg har også købt sådant et jethoved Je_ns viser.
Det er den bedste investering af tilbehør man kan købe, for man bruger bare for meget energi på at rumstere med "krøllet snører" på de traditionelle "ruller" der sidder på diverse buskryddere.
Jeg bruger en gul line der vist er lige omkring 2,5 mm tyk, og den holder sådan set fint nok. Det der altid slår den i stykker er trådhegn og metalstolper, hvorimod den fint skærer sig igennem plast nedløbsrør        


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Tak for jeres råd, jeg har fået et Jet-Fit hoved på og den gode tråd, og hold da op en fornøjelse, og nemt at skifte.. Tak


Mvh

Morten

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis