Opvaskemaskine tørrer ikke servicet

Jeg har en Siemens/Bosch opvaskemaskine Model sn45m200sk/02 der ikke tørrer servicet. Jeg har renset filteret, jeg har haft varmeveksleren/vandindløb ude og renset dettee. Når jeg vasker på det korte program ca. 30 minutter, varmer den fint vandet under selve vasken. Men når den så kommer til den afsluttnede del, hvor den skal varme servicet op, begynder den at tømme vand ud og går fra resterende tid på på 5-7 minutter direkte til 0 minutter. Ved de længere programmer, gør den det samme, men tømmer ikke maskinen helt. Hjælp!

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har nu selv løst problemet. Da det ikke hjalp at rense varmeveksleren, tjekkede jeg magnetventilen ( se billede). Det viste sig at den sad fast. Efter at have renset den for rust og slagger virkede opvaskemaskinen perfekt igen.

Nu ligger min erfaring i industrimaskiner og de fungere lidt anderledes med den hedder en flowcontrol og tæller vandmængde. Kalker den til eller ligende er der et overløb, som leder vandet ind i maskinen, uden det bliver opvarmet. Derfor ingen tørring 😀


it is better to burn out than to fade away
Hej

Jeg har også en Bosch Super Silence opvaskemaskine.
Jeg har lige renset varmeveksleren for en masse ulækker snask, der gemte sig derinde. Meget😀Grunden til dette var at der ikke var tryk nok på vandet - ofte kunne den ikke spule tabs ud. Det kan den nu.
Men - den tørrer ikke særlig godt. Når jeg kigger på min magnetventil, så ser den altså pæn ud.
Har du andre forslag til hvad der kan være galt? 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis