Roterende juletræ!

Kære alle!

Dette projekt har jeg brug for jeres hjælp til. Jeg har de seneste år ledt højt og lavt efter en måde at skabe et roterende juletræ i stuen. Ungerne vil elske det!!

Det nærmeste jeg kan komme, er en drejeskive med motor, som desværre koster ca. 1.700 kr. + moms og fragt, hvis det skal kunne bære et juletræ.

Kan det gøres billigere på en anden måde? Jeg tænker, at det burde kunne lade sig gøre, men jeg aner ikke hvordan...

Har nogen af jer derude nogle ideer?? (Og har jeg postet  i rette forum?)

Bedste hilsner

Enza


(Også oprettet som projekt)

23 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Set må vel blive noget med en viskermotor fra en bil og et stort remhjul lavet af krydsfiner, hvorpå træet står. Du skal selvfølgelig  have lave et tilsvarende lille remhjul til motoren. Så skal der naturligt laves et stativ med lejeholdere aksel osv. Det vil uden tvivl være en fordel og have adgang til et sort metalværksted under processen. 

Det er min umiddelbar tanker, men kun evnerne u d i hittepå sætter begrænsningerne.   


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Måske du kan klare dig med en roterings mekanisme fra en af de store spejl-kugler til diskoteker, om end de også sætter en grænse for størrelsen af træet.

Husk at tænke på du vil have svært ved at få strøm tilført til lys på træet, så du skal tilbage til gammel tid med levende lys.


 

den med en spejlkugle motor, den virker, binethere done that  


Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Nitter skrev den 19-10-2017 22:24:46

Set må vel blive noget med en viskermotor fra en bil og et stort remhjul lavet af krydsfiner, hvorpå træet står. Du skal selvfølgelig  have lave et tilsvarende lille remhjul til motoren. Så skal der naturligt laves et stativ med lejeholdere aksel osv. Det vil uden tvivl være en fordel og have adgang til et sort metalværksted under processen. 

Det er min umiddelbar tanker, men kun evnerne u d i hittepå sætter begrænsningerne.   

 Hold da fest. Hvor finder jeg lige en viskermotor? Hvis du nu skulle forklare ovenstående til en spejlblank blondine, hvordan ville det så lyde? 

Steensen skrev den 19-10-2017 22:35:57

Måske du kan klare dig med en roterings mekanisme fra en af de store spejl-kugler til diskoteker, om end de også sætter en grænse for størrelsen af træet.

Husk at tænke på du vil have svært ved at få strøm tilført til lys på træet, så du skal tilbage til gammel tid med levende lys.

 Eller jeg kunne bruge batteridrevne lyskæder 😁 

Ideen med diskokuglen er der flere af jer, der foreslår. Jeg kan bare ikke helt forstå hvordan 🤔

Annonce
Neubert skrev den 19-10-2017 22:42:47

den med en spejlkugle motor, den virker, binethere done that  

 Med hvordan, Neubert? Hvordan?? 

Enza skrev den 19-10-2017 23:40:27

 Med hvordan, Neubert? Hvordan?? 

 skruede motoren op i loftet, hang juletræet i den i en snor, og batterikæde på. bonussen var at så væltede min brors kat ikke træet og ungernes utallige gaver kunne være derunder, samt jeg slap for at vade rundt om et træ



Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Enza skrev den 19-10-2017 23:36:20

 Hold da fest. Hvor finder jeg lige en viskermotor? Hvis du nu skulle forklare ovenstående til en spejlblank blondine, hvordan ville det så lyde? 

 Auto ophugger som brugt og T. Hansen eller lignende forretning som ny.   


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Ok. Jeg må op i Thansen og spørge. De tror nok, at det er en spøg, når jeg fortæller, hvad jeg skal med den 🙄

Enza skrev den 20-10-2017 20:46:01

Ok. Jeg må op i Thansen og spørge. De tror nok, at det er en spøg, når jeg fortæller, hvad jeg skal med den 🙄

 jeg tror hurtigt at du vil foretrække en ophugger, jeg kiggedelige på thansens side, fra 550kr og op for en viskermotor



Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis