Loftpaneler fra Jem & Fix

Er der nogen der har erfaring med loftpaneler fra jem&fix til 49,95/m2?


https://www.jemogfix.dk/vaeg-og-loftpanel-hvid-struktur/4109/9034298/


Har skråloft med gips, men gider simpelthen ikke at spartle, pudse og male mere (!) så tænkte at skrue paneler ovenpå gipset i stedet, selv om det ikke er lige pænt som plant gipsloft (synes jeg). Ser flere muligheder til 100-200kr/m2, men det er mere end jeg vil give, så overvejer at prøve dem fra jem&fix. 




16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Loftpanelerne fra Jem Og Fix er ok,men du bliver nødt til at sætte lister op,hvor du kan fastgøre dem,og hvis væggen er ujævn,kan du kompensere med listerne.


bh
optisana skrev den 11-10-2017 08:44:53

Loftpanelerne fra Jem Og Fix er ok,men du bliver nødt til at sætte lister op,hvor du kan fastgøre dem,og hvis væggen er ujævn,kan du kompensere med listerne.

 Tak for svar :-) 

Der er plant gipsloft nu (fibergips) så tror ikke det er nødvendigt med lister. Det er lidt en lappeløsning jeg er ude i, men gider ikke spartle, pudse, spartle, pudse, spartle, pudse og male 80m2 skråvægge :-o


LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Normalt sætter man paneler op med en sømpistol,men hvis du mener,at loftet kan bære er det ok.


bh

Jeg ha r forsøgt mig med de paneler. Desværre spildt arbejde! Det er ligesom at sætte flyttekasser op. Det er rent pap og hvis man ikke sømmer tæt nok, begynder de at bule efter kort tid. Nej! Der er ikke fugtigt. Desuden kræver de et HELT plant underlag. Den mindste knast eller sømhoved udløser en bule.


 

Jeg har sat dem op uden på rustiklofter på børneværelser med skråvægge, har sat i 2 år nu, og ser stadigvæk fint ud - men er nok svært og få til og holde i gips, da de bliver sat op med klammer (gjorde jeg) 

Satte klammerne i noten - så det ikke bliver synligt..

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Jeg har så været med til opsætning af ca 150m2 fordelt på 2 huse, - de sidder stadig fint efter hhv 10 og 17 år. Så uldal's oplevelse kan jeg ikke genkende, men der har jo været flere typer på markedet.

Men hvis det skal se ordentlig ud, så skal de sømmes op med de tilhørende skjulte monteringsclips, - det bliver ikke kønt, hvis de bare skydes op med en sømpistol. Sømhullerne er frygtelig synlige i sådan en hvid folie.

Vi har dem også i huset, og de kan fint stiftes i noten, men afstanden mellem strøerne bør ikke være over 50 cm, ellers bygynder de at bøje nedad.

De er dejlig nemme at tørre af med en fugtig klud (rengøring) og så tåler de også fint et fugtigt badevær. miljø. 

Tak for svar :-)

Godt at se forskellige meninger om det. Loftet er helt plant, da det var meningen at det skulle spartles og males. Jeg tror jeg vil give det et forsøg, måske købe en pakke først for at se kvaliteten, og sætte det op med tilhørende skruebeslag.

Det er folieret MDF. Det skal hæftes mindst hver 150 mm. 

MDF brænder og ryger - men hvis det er parcelhus, er det jo kun dig der brænder inde. Ingen kvaler her. 

MDF damper formaldehyd og fenoler af (fra limen). Formaldehydklassifikation skal deklareres. Indendørs må der kun bruges E1. Jem&Fix er ikke altid lige stærkt med det der CE mærkning og salgspersonale ved ingenting. De bipper bare. 




Nu har jeg godt nok ikke selv kontrolleret mærkningen, men jeg må medgive at loftplader lugtede lidt "kemisk" lige da de blev pakket ud. 

Man kan læse følgende hos forbrugerrådet: "Alle MDF-plader (byggevarer) i Danmark skal være CE-mærkede i klasse E1. Denne mærkning betyder bl.a., at der er stillet krav om, at afgivelsen af formaldehyd ikke må overskride 0,124 mg per kvadratmeter. Det er ikke nødvendigvis formaldehyd, som du kan lugte. MDF-plader indeholder lim, som i princippet kan afgive f.eks. opløsningsmidler i lang tid efter produktionen. Også lak kan afgive opløsningsmidler, længe efter at den er påført."

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også