Koldt rum i gammel stald klar til opbevaring mm.

Hej LDSere.


Vi har købt en gammel nedlagt landejendom fra 1908. Der er 3 længer, og vi kunne godt tænke os at bruge et af rummene i længerne til opbevaring af ting der ikke tåler fugt, samt sætte en fryser osv. ind i rummet.

Vi har et rum som passer fint i størrelsen, men der er selvfølgelig helt uisoleret og utæt. På billederne herunder kan I se rummet.


I det miderste billede kan I måske lige ane en døråbning til højre. Denne dør er ud til det fri, og er bare en gammel træ stalddør.

Vi har overvejet om man skal sætte en ekstra dør lige inden for stalddøren for at lukke lidt af for kulden fra den utætte stalddør. Vi synes det ville være lidt en skam at sætte en anden dør i, da stalddøren passer meget godt i udtrykket på ejendommen (set udefra)

Hvordan ville i gribe sådan et projekt an? Bør man bygge en forsatsvæg op ved alle væggende, samt isolere loftet? Og vil det være tilstrækkeligt til det vi gerne vil bruge rummet til? 

Er der nogen der evt. har prøvet noget tilsvarende, som kan give gode råd?

/Ole

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen til   
Nu ved jeg ikke hvad du mener med "ting der ikke tåler fugt" men for mig at se ud fra billederne er det et fint og tørt rum.
Hvis det skal være lige så fint som inden døre, er du nød til at isolere hele vejen rundt (her tænker jeg også på gulv) samt sætte varme på.
Isolering i sig selv kan ikke holde fugt væk, det gælder jo også i huset, hvis du ikke fyrer, så bliver det koldt og klamt ala kælder  


Jeg har en garage som jeg bruger som værksted. Den er uisoleret, bortset fra små 50 mm i loftet. jeg har ingen varme kilde, så der bliver koldt om vinteren. Alligevel er der ingen af mine ting der tager skade, hverken værktøj, det gamle stereoanlæg, eller for den sags skyld arbejdstøj og håndklæder. 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Hej PinkHenrik.

Det er noget ala' papkasser med gamle papirer. tøj der skal pakkes væk til sommer mm. 

Og så er der vel noget med at en fryser ikke tåler at temperaturen bliver alt for lav. Jeg har mit værksted 3-4 meter derfra. Her har jeg et lille pillefyr, som jeg tænker skal justeres så værkstedet holdes frostfrit, så kunne man måske trække et isoleret rør, som førte noget af varmen til det "nye" rum.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis