Defekt indbygningsspot under overskab i køkken

Jeg har nogle indbygningsspots under overskabene i køkkenet. Det er helt standard halogenspots med transformere på loftet

Den ene er gået i stykker i fatningen, og skal skiftes. Kan det gøres, uden at jeg skal have hele skabet ned. Tidligere har en elektriker skifter en tilsvarende spot med en påbygningsspot. Det er også en fin løsning, men koster jo en del.

Er der nogen derude, som har et godt råd.



Johnny53
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

det du skal gøre er at trække det spot ud der ikke virker klippe ledningen til det og så bruge den til at trække den nye ledning fra dit nye spot op til trafoen ganske simpelt


Hej mfrost.

Tak for svaret.

Problemet er at alle ledningerne ligge inde i skabet, som går helt op til loftet. Selve traffoen er monteret oppe i loftsrummet, så detvil være en meget stor operation at føre ledningerne op til traffoen. Jeg er lidt ude i om man kan koble en ny lampe på den eksisterende ledninger



Johnny53

så misforstår du mig du skal klippe den nuværende ledning lige ved dit spot således at ledningen til trafoen stadig ligger der, du binder så enden af ledningen på det nye spot fast i den gamle ledning og så går du op til trafoen og trækker den gamle ledning baglæns, således at den nye ledning bliver trukket med op og så forbinder du den til trafoen 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis