valg af rundsav

hej.   Jeg vil lige høre om der er nogen der har erfaringer med en,

         Mitsutomo  kap/gerings  bordrundsav.   Saver de præcis nok?

         Står den stabil?   

             

       

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

HEJ IGEN..        Er der virkelig ingen der er ejer af en Mitsutomo kombisav, fra HN., har lige købt en

       Men jeg synes den har lidt slør 1-2mm i den drejbare savbænk, så jeg ville høre om andre også har det        problem ?  jeg vil da mene at der overhovedet ingen slør må være.     Jeg overvejer at levere den                 tilbage (har ikke afprøvet den endnu) da jeg frygter at den ikke saver præcis nok.   Pris  (lige under             2000kr) og kvalitet  hører måske også sammen her. 

zakow 

Kender desværre ikke saven..

Men ofte hvis man er lidt fingersnild, kan man skille det hele ad, og få det linet op, og fjernet evt. sløre med mellemlægsskiver.

Når det "kun" er hobby, vil man jo gerne undgå de helt store udskrivninger.


Vi prøver igen, i morgen --

Tak for svaret.  Ja det er rigtig at nogen gange kommer man langt med en skive eller et stykke ståltråd, men

her er problemet, at den drejbare del som saven sidder på, glider nede i en false og det er her der er lidt slør. Falsen er altså en anelse for stor i forhold til dreje delen. Jeg kan ikke se hvordan jeg kan rette op på det. for det er da lidt træls hvis den saver lidt skæv allerede fra ny af. Ja det er til hobby brug, diverse reperationer, loft og vægge opsætning af skabe o.lign.

Spar dine penge - og se dig om efter noget bedre brugt. Jeg har selv haft to af de billige modeller og der er næsten altid slør. 

Kravene er dybest set det samme som til prof-modellerne, mængden af slid på de billige er selvfølgelig mindre men der er jo de samme krav ift at kunne save præcist - eg. 45 grader lodret fra den ene side + 45 grader lodret fra den anden side skulle gerne give en pæn lodret 90grader samling men det giver det sjældent med de billige.

/BOFH




Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Mærket du henviser til, har for mig ikke levet op til mine forventninger ang. precision dvs. slør osv.

Kommer også an på hvilke forventninger/krav du stiller.

Du skrev noget om et stykke ståltråd og en skive?   

Det var vist kun landmænd der førhen ku' klare næsten alting med en stump ståltråd og en knibetang, men kraven til precision var nok heller ikke så store. 

Rigtigt nok at mange mindre problemer kan justeres væk, så om du har mod/lyst til at bruge en aften på at gå hele det mekaniske som slør og andre uregelmæssigheder kan man komme langt.

Men "grundlæggende krop" skal være i orden før (jeg) ville bruge tid på noget sådan.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis