Nyt skur og redskabsrum

Hej!

Skal til at lave et nyt udhus, der fungerer som kombineret skur/redskabsrum.

Jeg har besluttet, at:

- Det skal bygges i "bjælkehusstil" (da vi har et bjælkehus).

- Det skal i alt være 10 kvm (2,5x4 m i ydermål). tag med hældning til bagsiden. i alt 2,5 m højt  på fronten.

- Det bliver delt i to rum på den lange side, sø der bliveret smalt redskabsrum (ca. 2x5x1 m) og et større skur (2x5x3 m).

- Tag af pap/shingles - svarende til vores hus.

- Ydervægge i 150x23 mm trykimp. planker med fer og not. Gulve tilsvarende dog ikke trykimp.

- Skurdelen skal isoleres med 100 mm isolering.

- Indervægge i krydsfiner og lofter i troldtekt.

Jeg er så kommet i tvivl om, hvor kraftigt bjælkelag, jeg skal starte med, og hvor mange punkter, jeg skal lave i mit punktfundament.

Umiddelbart kunne sekt punkter lyde tilstrækkeligt (hjørner plus et på midten af hver langside). Men jeg tænker, jeg kan vinde lidt på gulvsiden ved at lave 9 punkter (en række  med tre ned gennem midten). Det hele afhænger vel også af bjælkedimensionerne under gulvbrædderne.

Er der nogen, der har nogle kloge tanker?  



Dyrlægen
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg vil også foreslå 9 understøtninger. Det vil gøre dit gulv meget mere stabilt.



Søren O

Med mindre du er fast besluttet, ville jeg kraftigt overveje, om du vil nøjes med 10 kvm. Det er godt nok meget arbejde for sådan et hønsehus. Feks bliver kvm noget mindre med beklædning, så et redskabsrum på 80 cm bredde er m e g e t smalt. 

Da de nye bygningsreglementer ikke længere er 10 kvm som max uden oplysning til kommune, men 35, ville jeg doble størrelsen.

Go arbejdslyst


 

Tak for input! 

Tænker, de ni punkter er optimalt, hvis ikke man skal lave en voldsomt høj bundrem.

Ift. størrelse: Jeg ville rigtig gerne op i 15 (-20) kvm. Desværre er det et udhus i en kolonihave, hvor det ikke er tilladt at have udhuse større end 10 kvm i ydermål. Så jeg må nøjes med et lille hønsehus.


Dyrlægen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis