Mangler varmt vand i brusebadet

Hej alle LDS'er

Jeg har overtaget et hus i maj, vi valgt at få renoveret hele badeværelser.

Efter vi så er flyttet ind i huset her i august og i forbindelse med brusebad, er det kort varmt i starten ved lavet opskruet vand i venstre side på max 4 streger er vandet ok.

Så snart man skruer mere op så bliver vandet lunken .

Troet det var blandingsbatteriet som er ny installeret. så har været nede at hente et nyt i dag og skiftet dette ud.

Menn sammen sag med det nye blandingsbatteri, der er ikke forskel.

Der er fjernvarme installeret i huset. 

Hvad kan problem evt være ???


Hjælp søges

15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

En gammel varmevekslere evt :-)

Okay hvor sidder sådan en kontraventil henne ???

Det skal siges der er ingen problemer med andre varmvands haner i boligen , byggers-køkken-håndvask i badeværelses.

der sidder sådan en her på væggen fra 2006 så tænker ikke vildt gamle

Hvis der kommer masser af varmt vand ud ved dine andre tapsteder, ja så er det ikke din kontraventil der er galt med. Har du cirkulation på dit varme vand?


Søren O
Annonce

Ja jeg har en cirkulation pumpe på anlæget, kan mærke den køre , sådan en kan vel også blive træt.

Hvad med en brugsvand termostat den står mellem 3 og 4 men display måleren under viser kun ca.28 grader ?

Jeg vil gætte på at der er problemer med din cirkulationsledning. Er der en ventil hvor du kan lukke helt af for din cirkulationsledning? Hvis der er lukket, kan vandet ikke "løbe baglæns", og så skulle du kun kunne få varmt vand ud af blandingsbatteriet.


Søren O

Hej søren 

Umiddelbart tænker jeg nej, men jeg har indsat et billed som jeg har taget af mit anlæg her

Nr 1 rør fra højre er koldt brugsvand nr 2 er varmt brugsvand

Jeg kan kun se 6 rør tilkoblet din fjernvarmeunit, og kun 1 cirkulationspumpe. Ved cirkulation på dit varme brugsvand, skal der være 7 rørtilslutninger til uniten, og 2 cirkulationspumper.

Hvis du tapper "langsomt", bliver dit vand så ok varmt - hvad viser termometeret på røret?


Søren O

Vis jeg tager bad med lidt opskruet vand på mit blandingsbatteri i badet maks 4 streger ud af 12 , så er vandet varm men kommer jeg over det så er det lunken vand nærmest koldt

Termometer vis 38grader på rør nr 2.

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis