Hvilken skrue/bore-maskine skal man vælge (2017)

Hej LDS, 

Jeg står og skal til at renovere vores nye hus og vil i den forbindelse købe en ny skrue/bore-maskine.

Men hvilken skal jeg vælge?

1) https://www.harald-nyborg.dk/p1195/makita-bore-skruemaskine-18v

2) https://www.johannesfog.dk/byggecenter/produkter/2DEWALT_18V_BOREMASKINE/?code=255694&gclid=CjwKCAjw6szOBRAFEiwAwzixBd6snsTmi9AxEwdfMORc1Wc_VOcOi_i9hAUGCwXuWovUAw3iVQM-yxoC8xMQAvD_BwE

3) eller en helt tredje i prislejet - 900-1200 kr.?

pft. 



Hej LDS,  Jeg står og skal til at renovere vores... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

første råd vil være - køb ikke en bore/skrue maskine for billigt, at skulle bruge 2-400 kr mere på et af de vigtigste gør det selv værktøjer er peanuts i forhold til hvad du kommer tl at spare som "gør det selv" mand. tænk på at en håndværker koster 500-700 kr/time.

bosch, makita, dewalt m.m. har alle "billige" pro modeller som ved første øjekast ligner den "rigtige vare" - vær derfor opmærksom på at du ikke ligefår købt en af disse. vælg en med "kulløs" motor, så går du ikke helt galt.

makita har klart nogle gode priser og et stort udvalg af diverse andre apparater til samme batteri. dewalt har også et stort udvalg mens bosch har det mindste udvalg.

som skrue/bore maskine er boschen dog en af de bedste - alt i alt afhænger dit valg så af om du vil have størst flexibilitet (makita) den bedste skrue/boremaskine(bosch) eller midt mellem (dewalt). det er måske sat lidt groft op men i princippet er det ud fra det du kan tage dit valg.

de har alle 3 tilbud fra tid til anden hvor du lige omkring 1500 kr kan få en fornuftig maskine med 2 batterier og lader


psb 18 har også i mange år været min trofaste følgesvend med stor tilfredshed, og var også  speciel glad for den tilhørende slibemus - den suger støv effektivt, sliber godt og er en letvægter med god balance. er nu gået over til deres blå serie og må indrømme at den blå slibemus den skuffer lidt når man har prøvet den "grønne". de blå ec boremaskiner er dog bedre end dens grønne fætter - både lettere, mere moment, og den mekaniske udførelse er bedre med let skiftmellem gear 1 og 2 som kunne være lidt tvivlsomt på den grønne. prisen på den grønne er steget mens prisen på den blå er faldet - alt i alt er den blå et bedre køb.

Jeg har også deres multisliber, som jeg også er rigtig glad for. PSB 18 li-2, har 54 nm moment. Rigeligt til mig. Har intet dårligt at sige om den - dog mener jeg kun jeg gav 1000 for min, inkl 2,5 a batteri.

Jeg har to Makita en på 54Nm og en på 80Nm

Det er som regel den lille jeg bruger, den er meget mere håndterlig, og en del lettere. Skifter man ned i det lave gear, kan den lille da skrue de skruer i jeg har behov for. (de største jeg har brugt er 6 x 150mm)

Men tilbage til udgangspunktet, det er to fine maskiner i første tråd.



Vi prøver igen, i morgen --
Annonce

Endnu engang tak for rigtige gode input. 

Vender retur når jeg har besluttet mig.  

je_ns skrev den 04-10-2017 21:15:18

Jeg har to Makita en på 54Nm og en på 80Nm

Det er som regel den lille jeg bruger, den er meget mere håndterlig, og en del lettere. Skifter man ned i det lave gear, kan den lille da skrue de skruer i jeg har behov for. (de største jeg har brugt er 6 x 150mm)

Men tilbage til udgangspunktet, det er to fine maskiner i første tråd.


 Jep, en handy maskine med en god borepatron er langt at foretrække frem for den stærkeste (og tungeste) man kan finde, og skal man lave de tunge mur opgaver kan man alligevel ligeså finde noget med en ledning.

Har selv haft en PSB 18, synes nu ikke rigtig godt om dem, og forærede den væk til min svigersøn, sammen med tilhørende hækkeklipper, og 4 batterier.

En af de ting der irriterede mig, var borepatronen kun kunne tage 10mm. Hækkeklipperen køre langsomt, dog har den en fordel, den vejer ikke ret meget.

Batterierne er billige.



Vi prøver igen, i morgen --

jeg har lige fået Xlbyg bladet ind af døren, der var en metabo 18V på forsiden til 1200 kr inkl 2 stk 2 amp batterier, og en tilbehørs kuffert, det virker billigt, 

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis