Reparere emaljeskilt

Hej

Jeg har et mørkeblåt emaljeskilt, som desværre er begyndt at ruste ved skruehullerne.

Jeg har ledt efter emaljemaling til reparationen, men synes ikke jeg kan finde egnede produkter.

Det jeg havde i tankerne, var en lille flaske med pensel ala neglelak.

Ved I , hvor jeg eventuet kan købe noget, der egnet til mit projekt?

M.v.h. Flemming C


FLC
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Emalje er en glas / porcelænsagtig masse der brændes fast på skiltet i en ovn på 1000-1200 grader, så det er ikke lige noget man kan reparere i husmoder ovnen   
Du kan måske bruge olie maling på dit skilt, men overvej om det er penge værd inden du begynder (mange gamle emaljeskilte er der samlere til, som betaler gode penge for de rigtige skilte), da det vil tabe i værdi ved at du "fifler" med det.


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Der findes faktisk et produkt til kold reparation af emalje, men om det kan tones ved jeg ikke. Måske det var et forsøg hver og prøve ?

https://www.hvidevaredele.dk/shop/e...5725p.html

Biltema havde også noget lignende til trediedel af prisen, kan dog ikke lige finde det i sortimentet.     

Oh, se lige her hvad google fandt til dig: https://www.ravstedhus.dk/products/...e=Advanced      


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Jeg mente også, at Biltema havde et lignende produkt engang, men jeg tror også, at det er lige meget, da Ravstedhus tilsyneladende har koldemalje på lager.

En stor tak for hjælpen herfra  

Med venlig hilsen

Flemming C.


FLC

Lad det være og lev med lidt rust. Det bliver grimmere hvis du forsøger at reparere det, uanset hvilket mirakelmiddel der anbefales.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også