Tilslutning af Wavin AHC 8200

Hej


Jeg har lavet toilet og bad i min kælder (fjernede det gamle gulv, understøbt sokkel og vægge, LECA + 200 mm isolering + 8 cm beton med gulvvarme). En VVS'er har tilsluttet en Wavin minishunt og jeg har nu købt en Wavin AHC 8200 styreenhed (efter anbefaling af VVS'er) og er lidt i tvivl om tilslutning. I skabet er der 2 stikkontakter med jord - jeg tænker at den ene skal tilsluttes AHC 8200-styreenheden og den anden til pumpen. Synes at have læst et sted, at styreenheden også skal forbindes til pumpen, men det kan jeg ikke se i installationsvejledningen - så en stikkontakt til hver af de 2.

Når jeg ser på nedenstående diagram, så læser jeg det som om, at 

  • Både nul og jord skal føres til N
  • Leder føres til L
  • Jord til Lp
  • Telestat-ledere til hhv L1 og L2
  • Telestat-nul til N


Det har jeg gjort, og AHC styreenheden virker fint. Men det i det sekund, at jeg sætter stikket til pumpen i stikkontakten (som er afbrudt), slår HPFI-relæet fra. Afkobler jeg AHC-styreenheden, så kan jeg sætte pumpen til og tænde den, og den virker fint.

Mit spørgsmål er derfor, har jeg læst ovenstående diagram forkert? Umiddelbart virker det forkert, at nul og jord skal føres til samme N (og dermed kortsluttes). Der kan være en spændingsforskel på nul og jord i huset, og det kan vel få HPFI-relæet til at slå fra?


Er der noget, jeg har misforstået?

På forhånd tak

Michael

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Den trekantede pil symboliserer din pumpe, - så det eneste som er forbundet til jord er din pumpe (som den også skal være). 

Tilføjelse : Dvs at du har din forsyningsledning til styring som har jord med frem, denne jordledning forbinder du med en samlemuffe inde i styringsboksen med den jordledning, der er i forsyningsledning til pumpen. Fase og nul i forsyningsledning til pumpen tilsluttes i styringen, som vist på diagram.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis