Frontrider, hvad skal man kigge efter?

Hej LDS'ere.

Jeg her ved at få nogle tusinde kvm græsplæne, det betyder jo at jeg skal have noget at klippe den med. Jeg vil gerne have noget frontrider, men jeg har ingen erfaring på dette område. Jeg har kun prøvet en enkelt billig model, og sådan noget skrammel gider jeg ikke køre på :D

Jeg har lidt ønsker så som awd, hydrostat, 100cm+ bord og knækstyret. Men så stopper min observationer også, hvad er ellers et must have? Oh hvilke mærker skal man holde sig fra? tanken var måske at finde noget der var et par år gammelt. min mentale smerte grænse er ca 25K men den er ikke skrevet i sten.

Har I nogle gode inputs?

Mvh
Morten


Mvh

Morten

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg ville vælge en Husqvarna - det kører stabilt og godt.. :-)

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Ja det er noget i den stil, den der er bare for dyr, 9 år gammel og med rust i bordet kan man se.


Mvh

Morten

Ja det er jo noget i den stil der, hvad med servostyring? er det et "must have"?


Mvh

Morten

Jeg har sådan en Husqvarna 214TC og savner ikke servo.


Morten

Ok, den går let og lige til i styringen? også når den holder stille? Har du andet indside info om maskinen?


Mvh

Morten

Jeg syntes den går ganske let, men jo hurtigere den kører destro nemmere drejer den også. Men syntes ikke rigtig jeg plejer at dreje så meget på den når den holder stille. Ihvertfal ikke ved alm. klipning. Du kan jo evt, tage forbi en forhandler og prøve en tur.

En brugt maskine var egentlig også det jeg gik efter i første omgang. Men syntes at priserne på brugte maskiner var forholdsvis høje selvom de var 5-7 år gamle. Så besluttede mig til at købe en sprit ny i stedet. 

Jeg købte min uden AWD og det fungerer også fint på tørt græs, da vi også har en nogenlunde flad grund. Men hvis græsset er fugtigt så tager den ikke lige så godt ved. I de situationer vil AWD nok være at foretrække. Men nu venter jeg normalt også med at slå til der er tørt alligevel. 

Hvis jorden er meget våd, så kan hjulene godt trykke græsset lidt ned, da det alligevel er en ret tung maskine (250kg+fører).


Morten

Husqvarna er nemme at dreje, eks en Stiga park knækstyret, er derimod utrolig tung at dreje uden servo.

Har du overvejet en Zero turn 

Jeg har lige købt en Hustler fasttrack zero turn, som brugt, en utrolig dejlig maskine med et skærebord der er opsvejst i tykke plader. 

Nu går det som en leg, at slå græs ...



Vi prøver igen, i morgen --
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis