Isoleret skur på punktfundament

Hej alle

Jeg er i gang med at bygge et lille isoleret skur som kommer til at stå på punktfundament. Skuret bliver isoleret i gulv og vægge med 100mm og 150mm under taget. Jeg kunne godt tænke mig at dække af mellem bundrem og jordoverfladen da der jo luft imellem. Jeg tænker en eller anden form for plader som skrues på bundremmen og forneden graves et stykke ned i jorden. Trods montering af plade på bundremmen vil der stadig være fri passage til ventilation op mellem vindpap og ydre træbeklædning.
Har i nogle gode forslag til plader jeg kan bruge og som har størrelse til både at kunne nå op på bundremmen og samtidig kunne graves ned? Jeg tænker selv en form for 6mm fibercement-plade?

Når disse plader er monteret er min tanke at sætte x antal små riste i pladerne så der kommer ventilation ind mellem jordoverflade og undersiden af skuret som "svæver" på punkfundamentet.
Når nu skuret bliver isoleret vil det så have en gavnlig effekt at montere x cm flamingo/styrolit på indersiden af pladerne som dækker af mellem jordoverflade og bundrem? Førnævnte ventilationsriste vil jo give adgang til kold luft men vil flamingoen evt. tage lidt af f.eks. frost gennem jorden som så måske ikke vil "komme ind under" skuret?

På forhånd tak for hjælpen :-)

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

...slet ingen input?   

Du kan godt få lidt input..

Du overtænker altså et skur på 10 m2

Kommer der varme på? Det er det første.

Hvis ikke er det bedre med lidt luft.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis