Gasfyr drypper

Halløj

Mit gasfyr er lige begyndt at dryppe..

Jeg har for nyligt skruet  op for temp. og slået over på vinter... Men.. der er ret varmt i huset, så der er jo nærmest ingen forbrug på - kan det være årsagen?? At der er for lidt forbrug? Alle radiatorer står på max 1..

Kan man skrue ned for driftstemperaturen, så den står i mellem sommer og vinter?

VVS manden der lavede eftersyn fortalte, at den om sommeren skulle stå på ca 2 og til vinter lige over 5... Og så skulle jeg skifte mellem sommer og vinterindstilling (radiatorsymbol med og uden kryds over).. Kan man f.eks stille den på vinter og på 3½???

Jeg er ny ud i det der med at have et hus... ;-)

Håber på lidt hjælp :-)


4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Mon ikke det er fra din vvb der drypper og i så fald tyder det på at din sikkerhedsventil virker korrekt.    

Mit står også og drypper lidt, jeg troede egentlig det var meget normalt? Der er vel et rør ned til et afløb hvor det drypper ned i? 


Velkommen på lds

Den som kan stilles på 1-5, har sidder den så der er 3 rør til selve ventilen. I så fald er det en shunt der bestemmer radiator vandets temperatur, og den kan så stilles så lavt som mulig. Men når det begynder at blive koldere skal den have et hak opad. Fryser du giv den lidt mere. 

Tag et billede og sæt ind her, hvor du markere (måske med en pegefinger ) hvor vandet kommer fra, så får du et mere præcis svar. Sikkerhedsventil kan sagtens sidde imellem fyr og varmvands beholder. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis