Stikkontakter i nybyggeri

Er der stikkontakter med jord i moderne byggeri? Er det Schucostikkontakter der er mest udbredt? (diskusion på arbejde).

Jeg fik en kritisk fejl fra siden da jeg ville oprette indlægget. Jeg har prøvet at slette, men det kan jeg ikke.



Vh.

Peter

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ja, der skal være jord i nyinstallationer. 

Det er tilladt at bruge andre komponenter end fx LK.  Jeg har lige været med på et større byggeri for staten, hvor alle kontakter var Schuko (EU udbud). 

Det er totalt forbudt inden for det offentlige at kravspecificere et bestemt materiel. Og LK er ikke ligefrem det billigste på markedet, så den installatør der går med Schuko har også bedre chance for at vinde (pris). 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

At der bliver vist kritisk fejl, skal du ikke tage dig af, dit indlæg bliver gemt. Schuko stikkontakten er ikke den mest anvendte endnu, men det bliver den sikkert. LK har jo også erkend det, efter schuko stikkontakten blev lovlig. Det er rigtigt, at man ikke i udbudsmateriale  må kravspecificere bestemte et bestemt fabrikat, men man kan f.eks skrive som LK Opus schuko. Så har man ikke foreskrevet et bestemt fabrikat, men givet en retningslinie for, hvad man ønsker.


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis