Indretning, badeværelse :-)

Hej LDS´ere.
Jeg er godt i gang med mit ene badeværelse, og dermed også i gang med planlægningen af det andet. Synes dog jeg støder på lidt indretningsvanskeligheder og søger derfor inspiration - er der nogen der vil byde ind med deres erfaringer og ideer til, hvordan det kunne udnyttes?

Forudsætninger:
- Alt rives ned, inkl. væg og skab der pt. er bruseniche.
- Bruseniche på 100*100 med glasvæg
- Toilet enten et indbygget eller Geberit Monolith
- Alle rør  og afløb trækkes om, og kloakken kan også flyttes
-Vaske med skab helst 120 bred, minimum 100

Vinduet er ikke så bredt som på tegningen, det er kun 50cm bredt, dvs det stopper 35cm inden badekarret set oppefra.

Håber nogle vil byde ind :-)


Pft
Nichlas



går det galt, så henter jeg manualen :-)
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Så ville undvære badekar. Bruser helt hen i hjørnet ved ydervæggen (når nu vindue giver plads.) Så er der "oceaner" af plads fra døren og hen til bruser. Fint nok med toilet på modsatte side, den kunne komme lidt tættere på ydervæg, og så undvære bidet. Det kunne så give plads til 1 - 2 højskabe der hvor der står 70


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg ville nok overveje at droppe glasvæggen med mindre du behøver den for lysindfaldet. Den ligner løgn hver gang du har været i bad og du bliver bims af at skulle fjerne kalk på den hele tiden. Det ser skide godt ud i et katalog. På en almindelig hverdag - not so much.

Hvor bredt er stykket til venstre for døren? For smalt til brus?

Du kunne nok godt klemme badekar op langs ydervæggen i det ene hjørne og toilet med ryg mod ydervæggen i det andet. Det har vi selv gjort - dog med et lidt bredere rum men med et ret stort badekar. Afhængig af størrelsen på dit badekar kan det måske gå an. Det vil give meget plads i rummet. Overvej et fritstående (evt. ovalt) badekar - det giver mere luft i rummet og virker ikke så tungt.

Jeg ville prioritere en rigtig håndvask frem for bidet


Elektronikteknikeren

Jeg ville også droppe badekaret. Det bliver stramt med plads... Bedre med en 100*100 bruse område og ellers plads til en bænk, plante osv.



kh. hilsen Mr. GDS 0
Fjernet af moderator
(Årsag: Ren reklame )

1: Væk med badekaret og erstat med bruseniche.

2: Vælg glas til brusenichen da badeværelset ikke er så stort. Alle kender nok fornemmelsen af et (koldt) bruseforhæng der klæber til benene.

3: Få plads til en stor håndvask.

4: Minimer skabspladsen til det absolut nødvendige i så lille et badeværelse.

5: Kniber det stadig med pladsen, så fravælg bidet som sidste udvej.

6: Undgå tingeltangel, planter eller andet gøgl i et lille badeværelse.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Det er et gammelt indlæg. Formentlig genoptaget for reklamens skyld.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis