Tilkobling til 11kg's gasflaske uden begrænsning.

Hvor finder man ovenstående? Har en flok 33kg falske der stadig er en del gas i, og ville flytte det over i nogle 11kg's jeg har, men det spiller ikke rigtigt med den 3Bars regulator jeg har. 

Det virker til at den står og åbner og lukke, hver gang der er 3 bare i 11kg's flasken.. Så der kommer kun et kg over på 12 timer.. det gider jeg ikke arbejde med :D

Findes der en tilslutning til den slags flasker uden begrænsning, eller kan man modificere en 3 bars version?

Og ja jeg er obs. på faren ved gas udslip ;)

Nogen erfaringer?



Mvh

Morten

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej.

Jeg ville også noget lignende med at fylde en 2.5kg. jeg har den med fuldt flaske tryk, men fik at vide at der er en tilbageslags sikring så man ikke kan sende tryk den anden vej. Så opgav jeg. Er du sikker på at du kan få 3bar tryk tilbage?


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Jeg har nogle gange fyldt gas fra en 11 kg flaske, over i en mindre flaske (af de blå)

Gas er flydende under tryk, og trykket afhænger af temperaturen.

Så når man skal fylde over, skal doner flasken vendes på hovedet, over den der skal fyldes over i, så løber den flydende gas ned i den anden flaske, selv om trykket er ens.

Det er vigtigt at veje flasken før og efter, så man ikke overfylder flasken.

Jeg bruger sådan en ventil https://www.specialbutikken.dk/kobl...entil.aspx

Kobling til gasflasker m/ click-on ventil


Vi prøver igen, i morgen --

Hej Je-ns

Vil det sige at man kan fylde fra en flaske til en anden med to af de ventiler som du afbilder? eller er det en anden ventil som er på den blå?

Jeg var lige ude i værkstedet. Den ventil som jeg har til fuldt flasketryk kan men ikke blæse trykluft baglæns igennem.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
je_ns skrev den 13-09-2017 19:26:20

Jeg har nogle gange fyldt gas fra en 11 kg flaske, over i en mindre flaske (af de blå)

Gas er flydende under tryk, og trykket afhænger af temperaturen.

Så når man skal fylde over, skal doner flasken vendes på hovedet, over den der skal fyldes over i, så løber den flydende gas ned i den anden flaske, selv om trykket er ens.

Det er vigtigt at veje flasken før og efter, så man ikke overfylder flasken.

Jeg bruger sådan en ventil https://www.specialbutikken.dk/kobl...entil.aspx


 Ok, men den du linker til er jo så den du har på 11kgs flasken tænker jeg, og der er retur løb jo ikke et problem, jeg skal jo fylde ned i en 11kg's flaske, fra en udgang på en 33kgs der jo bare har en alm hane på der kan give fuld tryk..


Mvh

Morten

Annonce

Ja hos mig er det jo modsat, den blå flaske monteret med en hane.

Jeg har desværre fået forlagt min ventil til 11 kg flasken, så jeg kan ikke teste om der er "hul igennem" begge veje, men det mener jeg nu der er..

Mon ikke den du har er en højtryksregulator op til 2-3 bar ?

Kan du ikke bare bruge gassen direkte fra 33 kg flaskerne, det bliver jo hurtigt dyrt hvis du skal ud og købe "isenkram"


Vi prøver igen, i morgen --

Jo det tror jeg at det er.. :/

Det farlige ved at bruge 33kg til gasgrillen er jo at trykket bliver for højt, og så er vi ude i et kulilte område.. Plus at jeg gerne skulle bruge de 33kg's flasker som tryklufts tanke inden alt for længe


Mvh

Morten

Ja du skal have en regulator på 33 kg flasken, hvis den skal bruges til grillen   

Sådan en gasflaske stinker af gas i rigtig lang tid, hvis man bruger den til trykluftstank, er min erfaring.


Vi prøver igen, i morgen --

Hej Je-ns.

Mon ikke den du har er en højtryksregulator op til 2-3 bar ? Hvis det er mig du spør så er jeg helt sikker der står til ureguleret flasketryk på drejeknoppen. Den jeg har kan man ikke blæse baglæns igennem. Men nu kender jeg jo kun denne ene så det ville være rigtig fedt hvis den du har kan det.

Ps Bruger en 11kg gasflaske som buffer til mit trykluft, det var efter min mening ikke længe den lugtede af gas.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Nu kan jeg desværre ikke lige finde min "regulator" men den har kun en funktion som en hane, men om den indeholder en kontraventil, kunne jo være en mulighed.

Jeg har en anden regulator som går fra 0-2 bar, og den giver ikke direkte flasketryk.

Direkte flasketryk er omkring 10 bar..


Vi prøver igen, i morgen --
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis