Maling af stålskorsten

Hej

Malingen på min stålskorsten er skallet af et par steder, så jeg vil gerne male den.
Det er på den nederste del af den isolerede startsektion. Altså den "tykke del" lige under loftet. Ikke det uisolerede røgrør.
Hvad skal jeg male med? Skal det være en særlig varmebestandig maling eller kan jeg bruge "almindelig" metallak?

Den udvendige del af skorstenen har også et par afskalninger. Hvilken maling skal bruges her?


Palle Dam

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Er der slet ingen der har et bud på hvilken maling man skal bruge til en stålskorsten?

Palle Dam

Hej.

Hvis det er en "rigtig" blank stålskorsten skal den sandblæses for maling kan hænge på eller også skal den pulverlakeres som den formodentlig er nu. Det vil kræve den bliver pillet ned og behandlet. Du kan eventuelt behandle den på stedet ved og forsigtig bruge en smergelskive monteret på en vinkelsliber og så male.

Og typen af maling kan jeg anbefale noget almindeligt sort maskinmaling på en tilhørende grunder. 

Håber det lykkes at få den lavet som ny igen.    


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også