Gulvvarme stueplan

Hej lds.

Baggrundsinfo

Jeg står for at købe nyt hus fra 1960'erne på 145 kvm samt 145 kvm kælder

Kælderen er 1/3 del over jordniveau. Den består af 300 mm uisoleret beton, og ingen indvendig isolering.

Stueplan består af 300 mm hulmur med leca  i halvdelen af huset og ingen isolering i den anden del ( 70'er  tilbygning ).

Planen er at hulmursisolere hele stueplan  og evt få tilbud på udvendig facade og sokkelisolering.

Der er radiatorer i hele huset også alle kælder rum idag. Men vi er vant til gulvvarme i vores 2007 rækkehus. Gulvet er slidt og skal udskiftes.

SPØRGSMÅLET; 

Mit spm går på kan jeg pille det oprindelige trægulv op og lægge gulvvarme nu når betongulvet på stueplan ikke er isoleret nedefra eller oppefra.? Eller vil varmetabet være for voldsomt? Kunne man lægge spaceloft eller anden tynd isolering ovenpå betondækket?.

100 kvm trægulv, samt 20 kvm klinker.

Altså  spånplader, varmefordelere lægge 20 mm pex og så nyt trægulv ovenpå..

Syntes mange snakker om 16 mm pex idag , Min erfaringsgrundlagets  er 2 huse renoveret med tømrer og svigerfar, men der var det 1 plan hvor vi støbte slangerne ned i beton, med 400 mm isolering under beton ( 2008/09)


1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Bonus info. Jeg har ikke købt huset endnu så jeg aner ikke om der er isolering i etage adskillelsen fra kælder til stueplan. Dækket består af 18 cm jernbeton


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis