Fugt/vand på betongulv i kælder fra sokkel

Hej gør-det-selv folk.

Jeg håber at nogen der ude kan give mig nogle idéer om til at afhjælpe mit problem.

Har købt et gammelt hus fra '32. I vaskekælderen er betongulv og når det har regnet/regner meget, siver der vand fra, der hvor gulv møder sokkel.

Mit spørgsmål er: Er det muligt at "dæmme" for vandets indsivning, og i så fald hvordan og med hvad.

Havde selv en forhåbning om, at hvis jeg støbte en lille kant hele vejen rundt, ville det standse indsivningen.

Venligst Fro

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Tror ikke at du slipper for omfangsdræn og udvendig tætning af din kældermur. Når du så alligevel har gravet op, så er det nærliggende også at isolere muren.


Søren O

Sørg for der er fald på terrainget fra huset og væk, så vandet ikke siver ned langs soklen. Det bedste bedste  ville være hvis du havde fliser Rundt om huset i en bredde på 1-2 meter  med et fald på 3%+  så ville du måske slippe for at vandet trængte ind ved kællergulvet. 

Start allerførst med at se om du har en nedløbsbrønd eller andet kloak ude på den anden side af muren eller i nærheden. Det kan være et knækket rør eller en brønd der løber over....


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis