Wd 40

Hvad er Wd 40 godt til , at smøre , rustløsner eller hvad , og hvad dur det ikke til..............


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Elendig deodorant  
 
   


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Uha det er der vist meget delte meninger om.

Men kan da komme med egne erfaringer, synes ikke det er supergodt til rustløsner, og bruger man det til at smøre er det kun en kortvarig virkning.


Det fedter ikke så meget, så god til ting man ikke vil have svinet til, det er supergodt til bearbejdning af aluminium (savning,drejning,fræsning, boring mv) Det er også godt til at løsne gammel indtørret smørelse.

Min påhængsmotor, får en tur hver efterår, på selve motoren under kappen, det holder alt fint fri for ir.

Og dybest set er WD-40 vel bare renset petroleum med olie   


Men jeg har det og bruger det til det jeg synes det er velegnet til.

Lige pt. forsøger jeg med noget ´Prolan som er lanolin fra får, det er heller ikke et vidundermiddel med god til enkelte ting.

Rustløsner bruger jeg en fra Kema Juhl, til at smøre ting bruger jeg en kædespray også fra kema.


Vi prøver igen, i morgen --

Smøring - nej

Rustbeskyttelse - nej

Rustløsning - ja


Kan bruges som rensemiddel hvis der skal fjernes etiketter o.lign.


Elektronikteknikeren

Tak for svarerne , det er  åbenbart ikke hvad det giver sig ud for , et universalt smøremiddel.............


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Annonce

Smøremidler er altid specifikke til anvendelsen.... motorolie, gearolie, låseolie, våbenolie, symaskineolie osv. osv.

Hvis du leder efter en fin og tyndtflydende smøreolie som også rustbeskytter hedder den Ballistol. Dyr, men god. Fås på spraydåse.

 Kan endda anvendes til læderpleje.


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis