Ende til kabelskjuler?

Jeg er i gang med at sætte kabelskjulere op. Jeg har dog en skråvæg, og derfor skal nogle af kabelskjulerne skæres i 45 grader, hvilket vil resultere i, at enden på en af kabelskjulerne (altså hullet) vil kunne ses. Hvad gør man i sådan en situation? Kan man få en ende til den eller har I et andet godt fif?

17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

De større kabelkanaler har tilbehør som f.eks. endestykker men det er jo umulig at sige noget om da jeg ikke ved hvilken kanal du bruger. Men generelt for de mindre er der kun den løsning at lade den køre imod en væg /loft. mod loft fra skråvæg er det så også 45 grader. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Håber da ikke at du har fået din kabelkanal leveret med fragtmand.

Jeg ville gøre som Elmand skriver, tilpasse afskæringen så kabelkanalen går helt ud til din skråvæg, så er hullet lukket. (Så ser det ud som om kabelkanalen fortsætter ind i skråvæggen).


Søren O

kunne du prøve at lave en tegning eller et billede på hvordan du vil sætte dem op, for i mit hoved kan man da skære dem i smig så de slutter tæt ved alle 45 graders samlinger !

Annonce

Øverst ses det, hvordan kabelskjuleren skal hænge. Nederst kan det ses, hvordan de to kabelskjuler skal sidde sammen

Søren O skrev den 10-09-2017 11:50:45

Håber da ikke at du har fået din kabelkanal leveret med fragtmand.

Jeg ville gøre som Elmand skriver, tilpasse afskæringen så kabelkanalen går helt ud til din skråvæg, så er hullet lukket. (Så ser det ud som om kabelkanalen fortsætter ind i skråvæggen).

 Men hvis jeg lader den "fortsætte ind i skråvæggen", så vil den ikke kunne dække for hele hullet til den tilsluttende kabelskjuler.

Du skærer et lille stykke til i smig, så de to skrå stykker passer sammen. Det korte stykke lader du ende inde ved lampe ophænget.


fase

Jeg ved ikke om jeg forstår dig helt, jeg er nok også bare dårlig til at forklare det. Men jeg snakker i hvert fald om stykket der skal sidde på det øverste loft og stykket på skråvæggen. 

Set nedefra og op, skal de to kabelskjulere forbindes i en 90 graders vinkel, men samtidig, set fra siden, skal den ene kabelskjuler jo så også være 45 grader grundet skråvæggen. Ved ikke om det giver mening.

Det kan du ikke. Du kan kun ændre 1 retning ad gangen. Du kan selvfølgelig godt skære ind i siden af "din første kanal", og så tilpasse smiget på "nr. 2 kanal", men så passer højderne ikke, og du vil få en åben ende som du selv omtaler øverst i indlægget. 


Søren O
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis