Overfræser til max. 1000 kr.

DanP
DanP
Postnr: 2500
DanP DanP

Kender ikke noget til Ryobi. Jeg har selv en B&D og den er sådan set OK, men hvis jeg skulle købe igen, ville kigge efter en model med en ordentlig højde indstilling og nemt værktøjsskift. Begge dele er bøvlet på den jeg har. Ellers er den ok, for den løber godt uden vibrationer og hastigheden kan justeres rimeligt bredt.

lfdk
lfdk
Postnr: 6760
lfdk lfdk

IT manden det er 1200'ern og tak for info jeg har købt. Det blev en Bosch pof 1400 ace der har 200 w mere og en drejeknap til finjustering. den fik jeg i bauhaus med prisgaranti til 879,95 kr.

Lars
AmatørSigne
AmatørSigne
Postnr: 2900
AmatørSigne AmatørSigne

Til Alle I erfarne Bosch POF 1400 ACE brugere - kan denne maskiner bruge Ø6mm fræsejern?

Jeg har maskinen og er kommet til at købe en stor pakke jern m Ø6mm...

Signe :-)

En amatør (af lat. amare, elske) betegner et menneske med lidenskabelig eller kærlighedsfuld tilgang til et område i livet – f.eks. et fag- eller kunstområde, som mest finder sted i fritiden og derfor er en hobby.
Natur
Natur
Postnr: 0000
Natur Natur

Ellers køber du bare en bøsning..

Viljen til at ville, giver evnen til at kunne!
PinkHenrik
PinkHenrik
Postnr: 6300
PinkHenrik PinkHenrik

Det hedder en Spændetang og 6mm har Bosh vare nummer: 2608570100
Ean nr. 3165140062664.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
AmatørSigne
AmatørSigne
AmatørSigne AmatørSigne

Tak🤦‍♀️

Kunne ikke finde spændboltene... men dem har jeg så fundet nu.

Nå men så spørgsmål nr 2 - kan maskinen fastmonteres under et bord, og kan tænd/slukknappen i så fald fikseres?

En amatør (af lat. amare, elske) betegner et menneske med lidenskabelig eller kærlighedsfuld tilgang til et område i livet – f.eks. et fag- eller kunstområde, som mest finder sted i fritiden og derfor er en hobby.
Natur
Natur
Postnr: 0000
Natur Natur

Jo, den kan monteres under et bord.. Det er jo ikke lovligt at fiksere tænd/sluk.. men en strips kan jo gøre underværker.. (tænk nu bare på dine (og andres) fingre!!)

Viljen til at ville, giver evnen til at kunne!
PinkHenrik
PinkHenrik
Postnr: 6300
PinkHenrik PinkHenrik

Jeg vil anbefale dig at montere en kontakt så der ikke sker fatale fejl...
Hvis du montere en overfræser i et bord og "låser" knappen så den er tændt hele tiden, er faren at hvis nu strømmen går af en eller anden årsag og du forlader fræseren, og strømmen så vender tilbage, så starter din fræser igen.
Ved at lave en kontakt så starter fræsere ikke igen før du har trykket på knappen.
Jag har selv monteret en sådan knap på mit fræser bord, og sikkerhed fremfor alt   

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
AmatørSigne
AmatørSigne
AmatørSigne AmatørSigne

Tusind tak - rigtig brugbart for en lille amatør som mig:-)

Vil du være med? Log ind for at svare.