luft Isolering af stikkontakter

Kære alle lav-det-selv mestrer!


Jeg har stikkontakter i huset som lækker en masse kold luft, og ville gerne tætne dem helt tætte her inden vinteren kommer :)



Hvordan ville i gøre dem tætte? De lækker også når der er et stik i :)



Jeg har set her: https://www.youtube.com/watch?v=Zb2wAMjCgxg og har forsøgt at finde materialerne på nettet, men ved ikke hvilke ord jeg skal søge efter.


Håber nogen gider kigge lidt på det, jeg har lavet stikkontakter før, men ikke arbejdet med at tætne dem.. 

Mange tak på forhånd




 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Stikkontakterne er jo kun symptomet. Åbenbart har du utætte vægge og det kommer så ud gennem stikkontakterne.

Kort og godt: du er nødt til at kigge dybere i dine vægge.


Jeg vil som Bent sige, at du skal finde utætheden længere inde i væggen. Det er ikke stikkontakterne, der skaber kulden. 


fase

Uanset er det ikke stikkontakter med der er årsag til problemet og er som sådan så heller ikke en del af løsningen. Enten er det gipsvægge, hvor luften kan trække igennem hullerne i en forfra dåse, eller ledningerne er trukket i rør og hvor rørene kan lede luften udefra gennem fx en udendørs lampe eller en åben dåse på loftet eller lign. 



 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Der sker jo ikke noget ved at afmontere stikk. og så mærke hvor det komme fra. Er der lavet et hul for meget bagud, eller kommer det fra rørene. Jeg ville ikke betænke mig på at stoppe en lille tot glasuld i der hvor det kommer fra. Om det hjælper på varmeregningen tvivler jeg på. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hvordan løser jeg problemet længere inde i væggen? Tage kontakt til udlejer? Og hvad ville han evt. gøre? Eller hvad kunne jeg selv gå i gang med?

Ev elmand: Tak for svar, ville det ikke være en bedre idé at bruge en god overmalbar silikone fugemasse til at tætne med? Eller er der brandfare ved det og der ville glasuld være bedre?


Kermit: Faktisk kommer der luft ud af de rør ledningerne er viklet ind i ude i bryggerset, der hvor varmvandsbeholder og strømboks er gemt væk inde i et skab

Tak for svar folkens, så langt så godt ^^


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis