Bordrundsav vs dyksav?

Jeg overvejer at købe en rundsav til mindre opgaver som fx tilpasning af skabe/skabselementer, afkortning af parketgulvplanker etc. Forestiller mig det enten bliver en bordrundsav eller en dyksav, af den prismæssigt overkommelige slags.

Hvad mener I er det bedste til opgaven?

/Henrik

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Selv om jeg er ejer af en stor bordrundsav, så tror jeg at en dyksav med skinner er et bedre valg.
Du skal ofre rimeligt mange penge på en rundsav for at få noget der spiller rimeligt, i forhold til nøjagtighed og pålidelighed.
En dyksav fylder ikke så meget, og kan lettere bruges i andre sammenhænge (uden skinne til frihånds opgaver) men også når der skal skæres hele plader (244x122cm) op, som ellers ville kræve en rigtig stor rundsav 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Jeg har både bordrundsav, og en Makita dyksav..

Til de opgaver du nævner, ville jeg bruge dyksaven..

Jeg har savet en skinne midt over, og forsynet med et vinkelbeslag, på den måde er det let at bruge dyksaven til afkortningsopgaver..

Kan sætte et billede ind hvis det har interesse...


Vi prøver igen, i morgen --

God idé - sæt gerne foto ind!

Jeg sætter et billede på i aften, er på arbejde nu.


Vi prøver igen, i morgen --

Et par billeder ...


Vi prøver igen, i morgen --

Jeg troede jeg "kunne alt" med min håndrundsav og dewalt kombisav. Men da der kom en dyksav ind i min samling var det noget ganske andet med plader, o.s.v. De bliver skåret noget nær "fabriks kvalitet" Jeg har også brugt den til at lave fingersamlinger og udfræsning paskvile stænger i en havedør. Det er  blot køre at flere gange, da den er meget præcis i dybde også. samt 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis