Motersav kæde går stramt

Jeg har en stihl 250 ms motersav som driller.


Når jeg strammer kæden går den så stramt at jeg ikke kan trække kæden med hånden, motersaven kan næsten heller ikke trække den rundt.


Er det sværdet der kan være skævt eller slidt?


Lejet drejer fint rundt så jeg tænker at det har noget med sværdet at gøre.

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Er det den rigtige kæde, har du renset sværdrillen for snavs, og filet graterne væk.



Vi prøver igen, i morgen --

Forudsat det er den rigtige kæde du har på, er sværdet blevet skævt "sideværts", så det står i en bue eller har et knæk et sted. Du tager det af og foretager en opretning i en skruestik eller ved og finde en sprække du kan stikke det i til opretning.



Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Ja det er den rigtige kæde.


Jeg vil prøve at afmontere sværdet i morgen og se om jeg kan rense rillen hele vejen rundt. Er det bare en lille flad skruetrækker man bruger?


Jeg synes ikke umiddelbart at den ser bøjet ud.


Tak for svar. 



Ja en lille skruetrækker er ok.




Vi prøver igen, i morgen --

Så har jeg fået renset sværdet og filet grater af, men problemet er der stadig.


Det mærkelige er at jeg godt kan trække den baglæns rundt med besvær dog, men forlæns kan jeg ikke skubbe den overhovedet når kæden er spændt.


Hvis jeg løsner kæden lidt og drejer den,  så er er det som om at kæden "takker" når jeg drejer den rundt.


Jeg opdagede at lejet på motersaven kan give sig ind og ud, kan det være det som gør at den ikke drejer ordentligt rundt? Hvis Ja, er det så noget jeg selv kan fikse?

Annonce

Hvis kæde, rille, næsehjul er ok, og kanten er afgratet, må det jo være koblingen eller forkert vinkel ml. delene

Adskil kobling og rens for skidt - check kæde kører vinkelret og self om den smører korrekt..  


 

Den smøre som den skal, så det er ikke det den mangler.

Jeg ved ikke hvad en kobling er på motersaven, så jeg tror bare at jeg aflevere den til nogen der har forstand på det 😂


Tak for hjælpen.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis