Fliseklæber - hvad er forskellen?

Stod i går og skulle købe fliseklæber til opsætning af klinker på køkkenvæg. Jeg studsede noget over prisforskellen på Alfix fliseklæber (cirka 130kr) og LIP Multifliseklæb (240kr) - så er der LIP's gule fliseklæber til 140kr (75kr på tilbud lige nu).

Hvad er forskellen? Er der nogen idé i at købe den dyre fremfor den billige?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Og lige et tillægsspørgsmål:
Der skal opsættes klinker i str. 7,5x15cm. Vil gerne skjule fuge så meget som muligt, skal derfor bruge hvid fugemasse og har købt flisekryds på 2mm til at sikre afstanden mellem dem. Men er 2mm fugebredde nok til at få fuge ordentligt ned? De fleste hedder jo mellem 5-20mm.Det er disse klinker, der skal opsættes.

Noget fliseklæb er i al fald nemmere at røret op end andet. Nu husker jeg ikke produktet, men jeg skulle engang røre noget op specielt til fuger, det var næsten umuligt, det var som om der var "plastik" i, det ville bare ikke blandes med vand, så det opgav jeg. 

2 mm er helt fint, hvid Alfix cerafill 10. Cerafill 20 er for grov.  Forskellen på prisen på klæben kan være alt lige fra hurtig hærdende til flex klæb til almindelig montering.  Hvid lim kan anbefales til hvid fuge.  Er i øvrigt lidt dyrere end grå. 


km
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis