Nybegynder søger råd

Hej herinde.

Jeg er total grøn indenfor bådverden :)

Har købt en 18 fods på trailer.

Har læst en hel del bøger fra bibloteket, har dog en hel del spørgsmål.

Hvilket rengøringsmiddel fra den normale husholdning kan jeg bruge til at rengøre udvendigt med ? Båden har stået under et træ i lang tid.

Hvilken olie bør jeg bruge i benzinen ? Motoren er en ældre Yamaha 28  hk. 2 takt.

Findes der en hjemmeside der beskriver alt omkring båd ? Rep. Vedligeholdelse osv ?

På forhånd tak...... Der kommer højst sansynligt flere spørgsmål.


 The day you quit is the day you lose.
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du kan bruge Rodalon til at fjerne det grønne...

Det er super vigtigt du bruger noget outboard  2 taktsolie, (olie til motorsave og scootere dur ikke)

Denne har olie er super god...http://www.thansen.dk/product.asp?n...-407027481

(jeg har prøvet den fra Biltema, jeg synes den er for dårlig, den oser og soder for meget)


Vi prøver igen, i morgen --

Hvor mange % olie, der skal i benzinen, skal stå på motoren. De nyere Yamaha 2-taktere har i øvrigt olieindsprøjtning fra en særlig olietank. Læs motormanualen grundigt. Der står sikkert en masse andet, du bør vide for at undgå problemer.


Finnband

Som jeg husker det har Yamaha altid kørt med 1 % olie i benzinen, prøv at kikke om der sidder en mærkat med 1:100.


Vi prøver igen, i morgen --

Du skal bare vaske båden med almindelg rengøringsmiddel. Vask og brug børste. Striber og misfarvning og rudtpletter ernes med 10% oxalsyre. Skyl efter.

Til siddt voksningmed bilvoks eller bådvoks. Kanauba voks er dyrere men meget bedre.



To ulykker kommer sjældent alene.
Annonce

Prøv at tilmelde dig her:

https://www.facebook.com/groups/smabadsgruppen/

Disse  LavDetSelv grupper er ikke særligt aktive længere.
På facebook-grupperne får du 8 svar hvis du spørger om 2 ting - folk er hjælpsomme.

Ellers er en glasfiberjolle robust og ret let at vedligeholde.


To ulykker kommer sjældent alene.

men husk !!! evt. svarere på spørgsmål er uden ansvar for deres svar, derfor vil jeg hævde at dette forum stadig er det mest pålidelige.


Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 

Jo - der er jo et ret seriøst "personale" i GDS.
Men alle steder skal man selv sortere i de svar der kommer - på FB skal man også være ekstra kritisk, fordi folk skriver mange mærkelige ting. Nogen gange skriver folk noget son de ikke aner en dyt om.
MVH A.



To ulykker kommer sjældent alene.

Nogen gange skriver folk noget son de ikke aner en dyt om

Jamen så er det jo ligesom her på LAV DET SELV

polobjørn


"AUTOELEKTRIKEREN"

Det er klart at hvis der er divagerende svar, ja så må men jo selv vælge. Desværre eer der jo ikke mange som ikke gider svare, det tror jeg skyldes manglende tilbagemeldinger fra de spørgende   


Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis