Nogen erfaringer med Kapex ks 60?

Jeg overvejer at investere i en ny kap/geringssav, og har kigget Ferstools Kapex ks 60 e-set som Davidsen har på bud til knap 5.000,- 

Nogen der har erfaringer med denne model?

Den skal primært bruges stationært i mit værksted, men er klinge-diameteren på 216mm måske i underkanten?

Er der andre gode bud i denne prisklasse?


 Aldrig gå ned på udstyr!

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Tillykke med maskinen et godt valg tror jeg bestemt.

Ang. klinge Ø kommer jo helt an på dit behov, skal du skære større emner må du finde en maskine der er "født" med større klinge Ø


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.

jeg kender ikke omtalte maskine, og valg af maskine afhænger vel også i nogen grad om hvad du regner med du mest kommer til at sav med den.

jeg har selv en lille og ældre bosch pcm 8 ( fra før de lavede dem om til en skod maskine) og har lige fået mig en stor gcm 12 gdl.

den lille er sådan set rigtig god, og uden slør. laver fine snit omend den trænker til en ny skarp klinge med færre tænder. den er speciel god til mobile opgaver - f.eks. uden for værkstedet til f.eks. lægter og lister m.m.

den store er vel tung og ikke en man slæber særligt langt. til gengæld er den meget mere lækker at arbejde med, glider super let, og laver rene skarpe snit. man mærke at der er tale om en maskine med rigeligt med kræfter - den trække også 2000 watt og har en 12" 3 mm. klinge. klippe stabilt sav.

den er således velegnet til værksteds brug, hvor man lige har et brædt, stolpe eller mindre plade som skal saves til.

prismæssigt ligger bosch gcm 12 gdl i næsten samme leje som festo'en, måske lidt dyrere. hvis man shopper lidt rundt kan man finde den i bl.a. tyskland til ca. 5600 kr.

festoen skal du vælge hvis du også har behov for at den er til mobile opgaver - boschen er som sagt stor og tung og mest velegnet til stationær brug., den vil fylde godt op i bagagerummet i en personbil - ja faktisk er det ikke sikkert du kan have den i din bil ?


Mange tak for alle jeres input. Det ender nok med Kapex KS60, men hold nu op den Bosch ser altså også lækker ud   

Tror dog desværre den bliver for tung og uhandy hvis jeg skal have den med rundt, og mine pladsforhold er ikke rigtigt til 2 Kapsave  


 Aldrig gå ned på udstyr!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis